11. 6. 2012, 08:18 | Vir: Playboy

10 najlepših (železniških) prog sveta

Vozi me vlak v ...

Ali ste od študentskih dni, ko ste se va­ljali po vagonih z InterRailovo vozovnico, pomislili na možnost takšnega dopusta? Nekatere kotičke sveta je lepo odkrivati v objemu nadvse razkošnih kupejev, v katerih vas bodo razvajali, kot so se nekoč pustili razvajati diktatorji, kralji in premožne nemirne raziskovalne duše.

Ledeniški ekspres, Švica

Za številne je švicarski ledeniški vlak naj­lepša evropska vožnja po tirih. Verjetno najpočasnejši ekspresni vlak na svetu razdaljo 290 kilometrov prevozi v osmih urah (po­v­prečna hitrost je 36 km/h). A kaj bi se pri­toževali nad hitrostjo, ko pa je potovanje namenjeno predvsem uživanju v pogledih na čarobno pokrajino med zimskima središčema Zermattom in St. Moritzem v švicarskih Alpah?

291 mostov, 91 predorov in nadmorska višina dva tisoč metrov so zagotovila, da je vožnja na ledeniškem ekspresu podobna pravljici. Ponuja pogled na najbolj znano švicarsko kuliso mogočnega Matterhorna, vzpon na 2033 metrov visok prelaz Oberalp in prečkanje rek Rone in Rena. Za ekspresno vožnjo, boste odšteli okoli 90 evrov (prvi razred), za dodatnih 20 in nekaj evrov pa vam bodo postregli tudi kosilo.

The Ghan, Avstralija

Najbolj znana železniška proga tam spodaj je praktičen avstralski paket vse v enem, saj pomeni skoraj 3000 kilometrov dolga proga med Darwinom na severu in Adelaido na jugu prevozno sredstvo, ogled avstralske notranjosti, hotel in avstralsko legendo v enem.

Proga, poimenovana po afganistanskih vodnikih kamel, ki so v 19. stoletju prišli na pomoč pri raziskovanju avstralske notranjosti, je bila končana šele leta 2004, ko so odprli povezavo med Alice Springsom in Darwinom. Pot na jug se začne v Darwinu, glavnem mestu Severnega teritorija.

Med vožnjo proti nekdanjemu mestu zlatokopov Katherine se pot vije med bujnim subtropskim rastjem, ki se pozneje spremeni v obsežne pašnike in na koncu postane dramatična suha puščava Rdečega centra. Štiriindvajset ur po odhodu iz Darwina se vlak ustavi v Alice Springsu. Postanki na večjih postajah so dovolj dolgi, da si potniki lahko vzamejo čas za ogled znamenitosti mest.

Ko vlak zapusti slavno mesto v Outbacku, se vožnja nadaljuje proti gorovju Finders Ranges in se po 19 urah konča v rodovitni vinorodni pokrajini ravnic okoli Adelaide. Zaradi finančne krize vlak na progi vozi le enkrat na teden, za sedež boste odšteli 590 evrov, za razvajanje v platinastem razredu pa 2520 evrov. Vse navedene cene vozovnic so enosmerne.

Vzhodni & orient ekspres, Singapur

Vlak na progi med Singapurjem, azijskim poslovnim mestom številka ena, in Bangkokom, nakupovalno meko, ki ji ni para, od leta 1993 vodi podjetje Orient-Express. Vožnja z luksuznim vlakom z rdečimi/bež vagoni na poti vključuje tudi ogled George Towna in vožnjo po reki Kwai.

Vožnja, dolga 1200 kilometrov, traja štiri dni in vodi skozi raz­koš­no zelenje eksotične pokrajine. Hrana, ki je mešanica evropskih in azijskih vplivov, je odlična, čeprav so porcije azijsko minimalistične. Zajtrk vam postrežejo v kabino, če pa vam hrane na vlaku ni dovolj, je ena od postaj Penang, ki slovi po stojnicah s hrano.

Zabava na vlaku običajno poteka v baru s klavirsko glasbo, k počitku pa vas pospremi osebje, ki vam tik pred spanjem kupe iz dnevne sobe spremeni v udobno spalnico. Za štiridnevno vožnjo skozi džunglo, na kateri se ne boste otepali komarjev, boste odšteli nekaj več kot tisoč evrov na uživača.

Blue Train, Južna Afrika

Modri vlak so po prostranstvih Južne Afrike pognali leta 1998. Za 84 potnikov skrbi 27 članov osebja. Vsak kupe ima kopalnico, telefon, televizijo, individualno klimatsko napravo in seveda lastnega strežnika, ki je na voljo 24 ur. Na vlaku je celo butik z južnoafriškimi spominki in drugo kramo, s katero se boste lahko hvalili, da ste potovali s tako luksuznim vlakom. Pokrajino lahko opazujete tudi s posebne panoramske terase na koncu vlaka.

Klasična proga je Pretoria–Cape Town z romantičnim pogledom na mesec nad Karoojem in jutranjo vožnjo skozi vinorodno pokrajino, ob koncu pa se na obzorju zariše silhu­eta znamenite Mizaste gore nad Cape Townom. Vožnja traja dva dneva, cena potovanja v luksuznem kupeju s hrano in pijačo, kjer ne manjkajo odlična južnoafriška vina, pa je okoli tisoč evrov.

Qinghai Tibet Train, Kitajska

Še eno čudo kitajske graditeljske vneme je železniška proga, ki vodi naravnost v Laso, središče Tibeta. Preden sploh pomislite na pot, se oskrbite s kisikom in posebno prepustnico, s katero boste lahko vstopili v Tibet, kajti le kitajski vizum ne bo zadostoval.

Vožnja z vlakom, ki se povzpne na pet tisoč metrov nadmorske višine, je dobesedno dih jemajoča, saj je najpogostejša težava popotnikov prav redek zrak. Zato imajo na vlaku na voljo kar nekaj kisikovih mask, ki jih pridno uporabljajo predvsem tujci. Tudi temperaturne razlike so drastične, saj se spustijo tako nizko, da je celo voda v straniščih ogrevana, da ne zamrzne. Gre namreč za najvišjo železniško progo na svetu, katere precejšni del je bil zgrajen prek trajno zamrznjenih tal.

Čeprav se lahko do Lase zapeljete iz Pekinga ali Šanghaja, je pravi Lasa ekspres le 1972-kilometrski del med Xiningom in Laso, ki ima 45 postaj, devet od njih pa jih stoji na tako spektakularnih mestih, da so Kitajci na postajah zgradili posebne razgledne ploščadi, vozni red pa je zasnovan tako, da lahko potniki na razglednih ploščadih uživajo podnevi. Poleg kar nekaj svetovnih rekordov in res izjemne narave vlak ne ponuja ravno okolja za druženje bogatih in razvajenih, so paudobju primerne tudi cene. Za trd sedež od Xininga do Lase boste odšteli le 22 evrov, oprostite, 226 juanov, za malce udobnejši spalnik pa 810 juanov oziroma 78 evrov.

Golden Eagle, Rusija

Brez dvoma je deset tisoč kilometrov dolga vožnja čez ruska prostranstva, ki prečka kar tretjino planeta, oče vseh potovanj z vlakom. Transibirska železnica je že dosegla mitski status zaradi razdalj in pokrajin, ki jih prečka. Leta 2007 je angleška turistična agencija GW Travel v sodelo­vanju z ruskimi železnicami ponudila mož­nost potovanja na različnih poteh legendarne železnice in končno omogočila udobje na najdaljši železniški progi, ki prečka kar osem časovnih pasov.

Kupeji so opremljeni z DVD-predvajalniki in imajo talno gretje. Vlak vozi ali med Moskvo in Vladivostokom po dveh različnih poteh ali proti mongolskemu Ulan Batorju. Potovanja trajajo od 7 do 21 dni, za udobje pa boste morali odšteti od 3 do 16 tisoč funtov.

Angleška agencija poleg vožnje z vlakom ponuja tudi postanke v Kazanu, Jekaterinburgu, sibirskih mestih Novosibirsk in Irkutsk, ob največjem sladkovodnem jezeru na svetu Bajkalu in mongolskem Ulan Batorju, končna postaja pa je v Vladivostoku ali Ulan Batorju.

The Royal Scotsman, Škotska

Kraljevi Škot je verjetno najdražja in najekskluzivnejša vožnja z vlakom na svetu. Le 36 potnikov uživa v kabinah iz mahagonija, v panoramskem vagonu pa se vsi lahko zabavajo v udobnih naslanjačih in na kavčih, dva vagona, preurejena v restavracijo, pa spominjata na elegantne londonske klube iz edvardijanskih časov.

Vlak vozi na klasični štiridnevni progi po škotski pokrajini mimo jezer, slapov, gradov, destilarn viskija in skozi mesto Skye, za program pa je treba odšteti približno 2500 evrov, kar je več kot za 19-dnevno vožnjo v prvem razredu na transibirski železnici. Seveda za denar, ki ga boste odšteli, spanec ne bo trpel, ker se vlak v večernih urah ustavi, da lahko premožni potniki spijo v miru in tišini.

Hiram Bingham Cuzco, Peru

Luksuzen način potovanja do enega najznamenitejših izgubljenih mest na svetu je vlak Hiram Bingham, ki je bil narejen po vzoru Pullmanovih vagonov iz dvajsetih let preteklega stoletja.

Vlak so poimenovali po raziskovalcu, ki je leta 1911 odkril ostanke inkovske prestolnice Maču Piču. Vagoni so obarvani v modro in zlato bravo, zloščen les, sijoč pribor in svetleč kristal pa zagotovilo za udobje in toplino. Vlak, ki prevaža 84 potnikov, ima dva vagona, v katerih so re­stav­racija, kuhinjski vagon in razgledni vagon, poleg vožnje skozi nekatere od najlepših pre­delov Peruja pa boste lahko uživali tudi v živi glasbi glasbenikov, ki vas bodo zabavali med vožnjo, in seveda ob požirku tradicionalne lo­kalne pijače pisco sour. Barman vam bo zaupal tudi pripravo in sestavine te priljubljene pijače.

V ceno 463 evrov so vključeni: povratna vožnja, pijača za dobrodošlico, vsa že omenjena pijača in celo steklenica lokalnega piva, bogati brunch med vožnjo do Maču Pičuja in elegantna večerja ob vrnitvi, vstopnina v Maču Piču ter profesi­onalni vodnik. Se splača, kajne?

Palace on Wheels, Indija

Od leta 1982 med New Delhijem in Agro ljubitelje udobja osem dni prevaža Palača na kolesih. Vlak je sestavljen iz 14 vagonov, poimenovanih po državah Radžputane, ki je pred letom 1949 zavzemala večino današnje zvezne države Radžastan. Oprema vagonov pričara spomin na kra­ljevsko preteklost in posebnosti vsake od bivših držav. Vsak vagon ima štiri salone, opremljene s klimatsko napravo, satelitsko TV, toplo in hladno vodo v kopalnicah in osebnim strežnikom.

Lačni med vožnjo, s postanki v tako znanih mestih, kot so Džajpur, Džajsalmer, Džodpur, Udajpur, Baratpur, Čitaurgar in Agra, ne boste, saj sta na voljo dve restavraciji, ki ponujata mednarodne, kitajske, indijske in radžastanske jedi. Da se boste počutili kot maharadže, boste odšteli 290 evrov za osebo v dvoposteljni sobi, za popoln mir in enoposteljno sobo pa 390 evrov … v nizki sezoni.

Darjeeling, Indija

Že ljubkovalno ime Vlak igračka pove, da je 86 kilometrov dolga vožnja med Siligurijem, ki leži ob vznožju Himalaje, in Darjeelingom zabavna, česar ne bi mogli reči za veliko večino vlakov v Indiji. Ozkotirna proga, zgrajena konec 19. stoletja, je lep primer gorske železnice in prav zaradi avtentičnosti je Unesco sedem ur dolgo vožnjo umestil na seznam svetovne kulturne dediščine.

Nekoč je vožnja z vlakom v Darjeeling Britancem pomenila pobeg od ubijajoče vročine Kalkute in še danes je vzpon na nadmorsko višino 2200 metrov, kjer se temperature dramatično spustijo, vožnja med čajnimi nasadi in čudovit pogled na Himalajo, predvsem na Kančendzengo, tretji najvišji vrh na svetu, ne le korak v zgodovino, ampak tudi osvežitev od vročine zahodne Bengalije.

Leta 2005 je Unesco na svoj seznam dodal tudi gorsko železnico Nilgiri, ki je podaljšek originalne proge, leta 2008 pa še 96 kilometrov železnice Kalka–Šimla, ki je v pogonu že od leta 1903.

Tekst: Jasmina Dvoršek

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol