15. 5. 2022, 15:18

Vse, kar morate vedeti o zmagovalcih letošnje Evrovizije

Profimedia

Kako je nastala skupina, kako je nastala skladba, kdo so člani zasedbe Kalush Orchestra in ali nismo nekoga izmed njih že nekoč nekje videli? Vse to in še več si preberite v članku.

Kalush Orchestra ima ime po mestu Kalush v Ukrajini. Skupina je nastala leta 2019 z namenom ustvarjanja in izvajanja rap in hip-hop glasbe. Takrat se je skupina imenovala samo Kalush.

Leta 2021 pa so se člani zasedbe lotili paralelnega projekta, ki bi v svojo glasbo vključeval tudi tradicionalno ukrajinsko glasbo in tako je nastal Kalush Orchestra.

Profimedia

5 zanimivosti o letošnjih zmagovalcih

Kalush Orchestra ima pet članov: Ivan Klimenko, Oleg Psjuk, Timofilij Muzičuk, Vitalij Dužik in Igor Didenčuk.

Se spomnite lanskoletne ukrajinske predstavnice na Evroviziji, Go_A? Kallush Orchestra in Go_A si delita enega člana. To je Igor Didenčuk.

Za obuditev spomina, Go_A  med lanskim nastopom Evrovizijskega finala:

Profimedia

Letošnja zmaga Kalush Orchestra je že tretja ukrajinska zmaga na tekmovanju za Pesem Evrovizije. Ukrajina se je tekmovanju pridružila leta 2003.

Prvič je zmagala leta 2004, zastopala jo je pevka Ruslana s skladbo Wild Dances. Drugilč je leta 2016 zmagala Džamala s pesmijo 1944, in tretjič so letos zmagali Kalush Orchestra s skladbo Stefania.

Ruslana in Džamala:

Profimedia

Pesem Stefania prvotno ni bila mišljena kot pesem o vojni.

Pevec skupine Oleg Psjuk jo je napisal še pred rusko invazijo v poklon svoji mami Stefaniji. Kljub temu je pesem v Ukrajini postala domovinska pesem o "materi" Ukrajini, medtem ko evrovizijska zmaga skupine služi tudi kot izraz evropske podpore Ukrajini v težkih vojnih razmerah.

Tako so se ukrajinski navijači veselili ukrajinske zmage na Evroviziji:

Profimedia

Pesem je posvečena Olegovi mami Stefaniji.

Vendar mama Stefanija za besedilo pesmi ni vedela vse do nastopa skupine na nacionalnem predizboru. 

Njen presenečeni obraz je ujela tudi televizijska kamera:

Pesem Stefania ima od vseh 35 tekmovačlnih skladb letošnje Evrovizije največ ogledov.

Samo finalni nastop skladbe ima na YouTubeu že skoraj 6 milijonov ogledov, uradni video pred začetkom mednarodnega dela tekmmovanja pa jih ima kar osem milijonov in pol.

Oglejmo si zmagovalno skladbo še enkrat:

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.