5. 6. 2021, 15:29 | Vir: STA

Slovo avstrijske pisateljice, dame eksperimentalne literature Friederike Mayroecker

profimedia

V starosti 96 let je umrla avstrijska pisateljica in pesnica Friederike Mayroecker, ki je veljala za veliko damo eksperimentalne literature, je po pisanju francoske tiskovne agencije AFP sporočil njen založnik Suhrkamp. Izdala je okrog 100 knjig različnih del. Pri Mladinski knjigi je leta 2015 izšel izbor njenih pesmi Smrt zaradi muz.

"Ves Dunaj žaluje za doajenko avstrijske književnosti in našo častno občanko Friederike Mayroecker", je na Twitterju zapisal župan Michael Ludwig.

Friederike Mayroecker se je rodila 20. decembra 1924 v avstrijski prestolnici. Pisati je začela pri 15 letih. Ker je morala študij nemščine opustiti, da je lahko pomagala podpirati družino, je leta 1946 postala učiteljica angleščine na različnih dunajskih javnih šolah, leta 1969 pa se je v celoti prepustila pisanju.

"Noro sem zaljubljena v jezik. Potrebujem knjige, potrebujem tišino. Ne maram pogovora. Kar moram povedati, napišem," je povedala ob neki priložnosti.

V svoji dolgoletni karieri je objavila okrog 100 knjig pesmi, besedilnih kolažev, romanov, radijskih iger, libretov in knjig za otroke. Prejela je več prestižnih literarnih priznanj, kot so nagrade Georg Trakl, Hölderlin, Lasker-Schüler in Georg Büchner.

Ameriška fundacija za poezijo je njene pesmi primerjala z "jezikovnimi kolaži, mističnimi ali halucinacijskimi montažami jezika in izkušenj". Sama pa je postopek pisanja opisala kot "čarobno stanje, kot da bi bila na drogah" in dodala, da je med delom pogosto jokala.

Bila je povezana z eksperimentalnimi nemškimi pisatelji in umetniki dunajske skupine, vključno s pesnikom Ernstom Jandlom, njenim dolgoletnim spremljevalcem, ki je umrl leta 2000.

"Kar želim, je, da izginem za svojo biografijo. Pomembna je bibliografija," je nekoč dejala.

Mladinska knjiga je leta 2015 v zbirki Nova lirika izdala izbor njenih pesmi Smrt zaradi muz v prevodu Tanje Petrič, ki je iz nabora 1300 pesmi izbrala okoli 80 pesmi. Z njimi je skušala čimbolj celovito predstaviti njen opus, od zgodnjega ustvarjanja, ko je v pesmih prevladovala doživljajska in čutna lirika, obdobja, ko se je njena poetika ob srečanju s pesnikom Ernstom Jandlom in avstrijsko avantgardo spremenila v bolj fragmentirano obliko, ter zadnjega obdobja, ki je po oceni prevajalke zaznamovano z refleksivno in ljubezensko liriko.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol