A. R. | 27. 6. 2023, 08:40

Obiskovalci med predstavo slišali pok, med nastopajočimi je nastala panika. Ana Klašnja: "Oder se ruši"

Uredništvo/Darja Štravs Tisu/fotomontaža

"Med baletno predstavo Veliki Gatsby se je z odra kar naenkrat zaslišalo glasno pokanje, vedela sem, da nekaj ni v redu," nam je zaupala obiskovalka baleta.

Zadnji dan 1. Mednarodnega baletnega festivala Plesne noči je bila na sporedu uspešnica ljubljanske operne in baletne hiše, balet v dveh dejanjih Veliki Gatsby priznanega koreografa Lea Mujića, ki smo si jo ogledali tudi mi. Med obiskovalci smo opazili tudi predsednico državnega zbora Urško Klakočar Zupančič, ki je v petek odprla festival. Ko je bil balet že v teku, se je po približno pol ure z odra zaslišal močan ropot in pokanje. Glasba je nemudoma utihnila, nastopajoči so se med seboj spogledovali in nemudoma smo vedeli, da se dogaja nekaj nepredvidenega.

"Zaradi tehničnih težav prekinjamo predstavo. Predvidoma čez 15 minut bomo lahko nadaljevali," so po zvočniku obvestili obiskovalce, a pavza se je zavlekla za pol ure. Ko smo prišli nazaj v dvorano, so nas obvestili, da zaradi varnostnih razlogov baletne predstave žal ne bodo mogli izpeljati do konca.

"Ne vem točno, kaj je šlo narobe, ampak vem, da so bili tehnični zapleti pri scenografiji, natančneje pri kulisah. En modul ni več deloval tako, kot bi moral. Ko se je del odra dvignil, so kulise med sabo trčile in je ves sistem nehal delovati in nismo mogli nadaljevati predstave. Uničil se je tudi reflektor, tako da bi bila luč bolj skromna v primeru, če bi nadaljevali," je za Metropolitan.si pojasnila predstavnica za stike z javnostmi SNG Opera in balet Ljubljana Barbara Čepirlo, ki seveda obžaluje, da se je to zgodilo. "Za nastopajoče bi bilo seveda nevarno, če bi se kaj zgodilo, saj so kulise ogromne. Hvala bogu se ni nihče poškodoval ter so vsi živi in zdravi."

Scenografija jim jo je pošteno zagodla, a na srečo ni bil nihče poškodovan.

Scenografija jim jo je pošteno zagodla, a na srečo ni bil nihče poškodovan.

Uredništvo

Velikega Gatsbyja igrajo od leta 2019 in so imeli do danes več kot 50 ponovitev. "Nikoli se ni nič zgodilo, vedno vse tehnično preverimo, da je brezhibno in da deluje. V tem gledališču se nič več ne da ročno upravljati, vse je mehanizirano, modernizirano in če nekaj odpove, odpove vse. V 11 letih, odkar sem tukaj, se ne spomnim, da bi kdaj predstavo odpovedali zaradi tehničnih težav. Mogoče kdaj zaradi bolezni," še pojasni za Metropolitan.si.

V baletni predstavi nastopa tudi baletna solistka ansambla SNG Opera in balet Ljubljana ter žirantka v šovu Slovenija ima talent Ana Klašnja. Po neljubem dogodku smo jo ujeli v zakulisju, kjer nam je zaupala, kako je sama doživljala dogajanje.

Ana Klašnja

Ana Klašnja

POP TV za Slovenija ima talent

"Ker imamo pri tej predstavi oder iz dveh plasti, je bil del baleta spodaj. Tisti del predstave se dogaja v kletnem baru, v takšni zatohli, temačni luknji. Bila sem za kulisami, ker nisem v tem prizoru, slišala sem samo: 'Oder se ruši, oder se ruši!' Ljudje so začeli kričati. Potem smo vsi pritekli zadaj za kulisami in smo videli, kako so fantje dekleta dvigovali, da ne bi bili ujeti spodaj pod odrom, ker se je oder napol dvignil. Najprej so poskušali reševati predstavo, hkrati pa so se bali, da ne bi scenografija na koga padla. Takoj sem začela vpiti: "Dajte, prekinite predstavo." Videli smo, da zgoraj vse visi, nek reflektor, nekaj se je zlomilo ... Tudi če bi nadaljevali brez tega prizora, se ne bi počutili varno, ker nismo vedeli, kaj točno se je zgodilo."

Predstava je na sporedu še danes, 27. 6., v četrtek in soboto, v primeru, da bodo že odpravili tehnične težave. Če je ne bodo mogli izpeljali, pa bodo ponovitve prestavili na jesen.

Predstava je za Klašnjo zahtevna, in sicer s tega vidika, da je ena redkih predstav, kjer pleše v ansamblu. "Ko 20 let plešeš sam, interpretiraš glasbo in gibe po svoje, seveda v dogovoru s koreografom, se ni tako preprosto spet vrniti v ansambel: gledati linije in preostale nastopajoče, ne preveč izstopati, biti ravno prav dober in skupaj tvoriti eno enoto," pojasni za Metropolitan.si.

Darja Štravs Tisu

Ansambel je v tej predstavi resnično močan, kar so začutili tudi obiskovalci, ki so že po večji baletni točki nastopajoče nagradili z bučnim aplavzom. "Ansambel je tako močan, da je v kakšnih delih tudi enakovreden solistom, ker je res težko narejeno. Moram reči, da se kar namučimo (nasmeh, op.a.)," je zaključila.