23. 9. 2020, 12:26

Z Gregorjem Bulcem iz Urbane Vrane o butičnih glasbenih izletih po Sloveniji

Gregor Bulc, vodja ekipe Urbana Vrana

Urbana Vrana Press
Od neandertalčeve piščali preko Tartinija do Senidah!

Ptich je kulturno-turistični projekt zavoda Urbana Vrana, pod okriljem katerega izvajajo butične glasbene izlete po Sloveniji ter tematske oglede Ljubljane za majhne skupine.

Urbana Vrana je dolga leta skrbela za obiskovalce Ljubljane, pa tudi za meščane, ki si želijo svoje mesto spoznavati na nov in drugačen način. Skozi alternativne prostore, perspektive subkultur, alternativne življenjske stile, grafitarsko in ulično umetnost, feminizem, urbano vrtnarjenje, kulinarične tradicije, slovenska vina, kraft piva itd.

Svoje delovanje pa so v zavodu z novim projektom glasbenih izletov razširili še čez meje Ljubljane. O Ptichu in glasbenih izletih, ki obiskovalcem omogočajo spoznavanje Slovenije skozi glasbo različnih žanrov in obdobij, v živo ali posneto, smo se pogovarjali z vodjem ekipe Ptich, Gregorjem Bulcem.

(Z)godbe Slovenije: krožni izleti je projekt zavoda Urbana Vrana, ki je bil izbran na razpisu za spodbujanje kreativnih in kulturnih industrij Ministrstva za kulturo in Centra za kreativnost, ki deluje pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje Slovenije.

Izkušnje z organizacijo alternativnega turističnega predstavljanja in raziskovanja prostora ste nabirali v Ljubljani. Za širitev svojega delovanja na vso Slovenijo ste zasnovali poseben, glasbeni program. Kakšna so bila izhodišča za oblikovanje programa (Z)godbe Slovenije: krožni izleti?

Zavod Urbana Vrana je ustvaril blagovno znamko Ptich: glasbeni izleti & urbane ture ravno zato, ker je želel svoje obzorje razširiti onkraj prestolnice proti vsem koncem Slovenije. Pri tem pa je glavno vlogo seveda igrala glasba različnih žanrov in iz različnih obdobij; od neandertalčeve piščali preko Tartinija do Senidah. Glasba je bila že prej blizu središča našega zanimanja, saj smo izvajali in še izvajamo pank in alternativni ogled Ljubljane, ki sta polna glasbenih vložkov in referenc, letos pa nadaljujemo tudi z »Ljubljanskim sprehodom po glasbeni klasiki« in »Ljubljansko hip hop pešpotjo«. Tako kot pri ostalih naših ogledih tudi pri glasbenih izletih po Sloveniji radi mešamo tradicionalno in sodobno kulturno dediščino, pri čemer poleg muzik ne pozabimo na pripovedniške in gurmanske užitke.

Kako so glasbeni izleti nastali, ste izhajali iz turistično zanimivih krajev, ki jih želite predstaviti na drugačen način ali je bila najprej glasba in z njo povezane vsebine?

V zavodu Urbana Vrana smo pod krili znamke Ptich zbrali ekipo vrhunskih strokovnjakov z različnih področij, ki so pomagali preučiti glasbeno plat Slovenije in ustvariti ta izjemna (z)godbena doživetja. Četudi se je osnovna ideja porodila v moji glavi, je za njen razvoj zaslužna fantastična energija našega tima glasbenikov, etnologov in turističnih profesionalcev. Seveda pa bi bila realizirana kasneje in bržkone v drugačni obliki, če ne bi bili uspešni na razpisu Centra za kreativnost za spodbujanje kreativnih industrij, kar nam je dalo izjemen zagon. Kot ekipa smo si zastavili dva cilja. Prvi je, da gostom predstavimo turistično manj obljudene kraje skozi lokalno glasbeno dediščino in na ta način tja pritegnemo več obiskovalcev, pri čemer smo se držali načel trajnostnega turizma. Po drugi strani pa smo želeli sporočiti, da tudi turistično izjemno priljubljene kraje lahko obravnavamo celostno in ne le sezonsko, saj glasbeni vidik, ki je vsekakor premalo poudarjen, še kako živi tudi izven sezone.

Kakšen je koncept posameznih glasbenih izletov, ki so žanrsko in časovno zelo raznoliki? Posvečate se tako Avsenikom kot Laibachom, izdelovanju glasbil, glasbeni dediščini, vse od neandertalčeve piščali do sodobnega časa.

Glasbeni izleti Ptich niso standardizirana, ampak gostu prilagojena doživetja. Vsekakor niso žanrsko omejena, razen če denimo gost zahteva, da se posvetimo le klasični glasbi. Del doživetij sta tako koncertna izkušnja kot izkušnja poslušanja posnetih glasbenih biserov. Interaktivnost in vključevanje vseh obiskovalcev dosegamo z raznolikimi vsebinami, igrami, delavnicami in teambuilding tehnikami. Med glasbenimi izleti se najdejo tisti, ki so vezani na pokrajine, goste tako peljemo v Pomurje, na Obalo, na Gorenjsko in v Posočje, a to še ne pomeni, da ne moremo kombinirati različnih regij ali obresti kar cele Slovenije.

Do katere mere in kako lahko glasbene izlete prilagodite po meri obiskovalcev?

V času epidemije Covid-19 smo ugotovili, da je težko pričakovati, da bodo gostje povsem brez skrbi sedli v naše vozilo ali prespali v hotelu ali glampingu po našem izboru. Zato smo se odločili za glasbene izlete, ki so 100 % narejeni po meri gosta. Če želi gost uporabiti svoje prevozno sredstvo in ima preference glede prenočišča, bomo takšnim željam z veseljem ustregli. Fleksibilni smo tudi glede izbire destinacij, znamenitosti in glasbe, čeprav goste radi spomnimo, da smo za izbor glasbenikov in posnete glasbe vsekakor strokovnjaki.

Na teh izletih gostje poleg glasbe okusijo tudi druge posebnosti krajev, ki jih obiščete. Kako se glasba povezuje z ambientom?

Povsem neverjeten občutek je, ko spoznaš, kako se glasba nekega glasbenika iz določene regije odlično ujema z gurmanskimi specialitetami, vinom in arhitekturnim ambientom tistega prostora. Še posebej, če ti glasbeniki sodelujejo pri pripravi izleta, kar je pri nas praksa. Takšna presenečenja zato redno doživljamo. Tako si brez prav specifičnega okusa fužev sploh ne morem več zamisliti igranja ljudskega godca Marina Kranjaca po vaseh nad Koprom.

Doslej ste zasnovali štiri glasbene izlete, načrtujete tudi nove? Kakšno je pravzaprav poslanstvo projekta, tudi v luči izrednih razmer, ki jim botruje koronavirus?

Na naši spletni strani ptich.si boste našli štiri glasbene izlete, ki so aktivni, a imamo tudi nove. A kot rečeno, gre bolj za predstavitev idej, ne pa za dokončno zamejitev možnosti. Glasbeni izlet lahko organiziramo za vsakogar in na vseh koncih Slovenije. Tako da lahko rečemo, da so ti glasbeni izleti dejansko namenjeni vsem, ki si želijo, da bi njihovo izletniško doživetje obogatila živa glasba, in to ne le kot zvočno ozadje, ampak kot eden izmed ključnih, če ne celo najbolj ključen element izleta. Glasbena dediščina lahko živi le skozi nas in nikoli ne veš, kdaj in kje se rojeva nova. Pri Urbani Vrani smo se zavezali, da bomo tako staro kot novo glasbo promovirali, kolikor se bo le dalo. Še posebej v času epidemioloških ukrepov, ki so prav glasbeno in turistično panogo spravili povsem na kolena. Z našimi glasbenimi izleti turističnih trendov gotovo ne bomo obrnili, bomo pa vsekakor pomagali prenekateremu lokalnemu glasbeniku in glasbenici zaslužiti kakšen evro ali dva v teh negotovih časih.

Napisala Agnes Jež

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol