M.K. | 15. 2. 2024, 10:56 | Promocijska objava

TO je ključna kompetenca današnjega časa!

Profimedia

Vseživljenjsko učenje predstavlja eno od ključnih kompetenc 21. stoletja in je nujno tako za karierno napredovanje kot za samoizpopolnitev na že obstoječem delovnem mestu, pa tudi zgolj zaradi želje po "vedeti več". 

Vseživljenjsko učenje je pomemben del tako osebnega kot kariernega delovanja, saj zajema pridobivanje znanja (formalnega ali neformalnega) skozi celo življenje. Zajema digitalne in zelene spretnosti, poklicne spretnosti, spretnosti za življenje in ostale veščine, ki pomagajo posamezniku, da se v današnjem svetu znajde, širi socialne mreže, se zato počuti bolj suverenega in posledično pripravljenega na izzive današnjega časa.   

Poleg tega na ta način posamezniki ohranjajo bister um, ostajajo bolj prilagodljivi in odporni na spremembe v hitro spreminjajočem se svetu. Z razvojem znanj in spretnosti ohranjajo konkurenčnost na trgu delovne sile, skrbijo za polno participacijo in družbeni napredek.  

Promocijsko gradivo

Kako postati del vseživljenjskega učenja?  

Gre za izjemno pomembno komponento sodobnega življenjskega sloga, zato na Andragoškem centru Republike Slovenije leto 2024 začenjajo obetavno, s projektom »Ozaveščanje, obveščanje različnih javnosti in spodbujanje k večji vključenosti v vseživljenjsko učenje« (2024-2028), na kratko Ozaveščanje za VŽU. V okviru projekta bodo z  zanimivimi dogodki, usposabljanji in nacionalno medijsko kampanjo združili izobraževalce odraslih iz različnih resorjev in med prebivalci krepili voljo do učenja.  

»S projektom želimo spodbujati radovednost, širiti dobre zgodbe in pokazati, da je znanje dostopno. Projekt postavlja pod žaromete naš odnos do učenja, poudarja pomen učenja za boljše življenje in pridobivanja ustreznega znanja, spretnosti in kompetenc na vseh ravneh in skozi vse življenje,« pravi mag. Urška Bittner Pipan, vodja projekta na Andragoškem centru Republike Slovenije. Obsežen petletni projekt sofinancirata Evropska unija in Republika Slovenija.   

Promocijsko gradivo

Želja po znanju je prisotna, potrebna pa je ustrezna spodbuda  

Trend stopnje vključenosti odraslih v vseživljenjsko učenje se je v zadnjih letih sicer dvignil (vir: Eurostat), toda strukturne razlike in izzivi ostajajo, zato je treba stalno ozaveščati o pomenu vseživljenjskega učenja. Poleg tega se prebivalstvo stara in statistični podatki kažejo, da se prav starejša populacija manj vključuje v različne programe, tečaje, krožke ipd., povezane z učenjem. Manj izobraženi se v VŽU vključujejo le redko (vir: SURS).   

Prav zato je še kako pomembno posredovanje javnih zavodov,  ki z različnimi raziskavami, programi, projekti in dogodki sodelujejo pri uveljavljanju kulture vseživljenjskosti učenja ter spodbujajo razvoj področja izobraževanja odraslih.  

»Poslanstvo Andragoškega centra Slovenije je krepiti kulturo vseživljenjskosti učenja ter prispevati k pravičnemu, dostopnemu in kakovostnemu izobraževanju in učenju vseh odraslih prebivalcev Slovenije. Naša naloga je iskati poti do vseh skupin odraslih, jim približati radovednost in odprtost za učenje in jim predvsem pokazati, kako jim vključenost v VŽU izboljša kvaliteto življenja. S projektom želimo spodbujati novo učno kulturo ter povezati izobraževalce in odločevalce v skupnem cilju dviga prepoznavnosti, pomena in ugleda VŽU,« poudarja dr. Nataša Potočnik, direktorica Andragoškega centra Republike Slovenije.   

Promocijsko gradivo

Ustvarimo dužbo, v kateri je vredno živeti    

Cilj Andragoškega centra Slovenije je še naprej razvijati sodobne pristope in orodja za kakovostno in učinkovito ozaveščanje za vseživljenjsko učenje. Okvirni načrt je jasno zastavljen: Skozi dogodke se bodo srečevali na novih krajih in v nepričakovanih prostorih, povezovali in izpostavljali, nagovarjali in spodbujali. Krepili bodo medresorsko povezovanje in vključevali različne deležnike na trgu dela, socialne partnerje in nevladne organizacije na državni in lokalni ravni.    

»Posebno vlogo v petletni kampanji pripisujemo mreži izobraževalcev odraslih. Ti bodo spoznavali nove prijeme in še bolj zagnano delovali kot koordinatorji za vseživljenjsko učenje v svojih okoljih,« pravi mag. Zvonka Pangerc Pahernik, vodja Promocijskega in informacijskega središča na Andragoškem centru Republike Slovenija. 

Pri tem ob zagonu petletnega projekta računajo tudi na medije z jasnim pozivom: »Čas je za ozaveščanje o vseživljenjskem učenju. Odprimo prostor za pogovor in spodbudo, da se bomo učinkoviteje razvijali kot družba, v kateri je vredno živeti.«