27. 6. 2022, 11:56

Sintetično gorivo: poskus pred popolno elektrifikacijo vozil ali naša nova realnost?

Profimedia

Sintetična goriva so popolnoma nična le, če je energija uporabljena za njihovo ustvarjanje, brez ogljika. 

Formula 1 je razvila sintetično trajnostno gorivo, ki ga bo uvedla leta 2026 kot del svojega programa, da bo kraljica motošporta do leta 2030 brezogljična.

Sintetična goriva so proizvedena z industrijskim postopkom in pri zgorevanju oddajajo le ogljik, ki je bil odvzet iz ozračja za njihovo izdelavo.

Gorivo se lahko uporablja v standardnih motorjih z notranjim zgorevanjem in bi lahko pomagalo avtomobilski industriji pri dekarbonizaciji.

V formuli 1 se bo od leta 2026 uporabljal v hibridnih motorjih nove generacije. Ti bodo povečali delež moči, ki jo proizvaja hibridni del motorja v primerjavi z že tako zelo učinkovitimi motorji, ki se uporabljajo od leta 2014.

Trajnostno gorivo

F1 je v ponedeljkovi izjavi ponovno poudarila svojo zavezanost popolnoma trajnostnim gorivom, v kateri je podrobno opisala napredek pri doseganju ciljev.

Sintetično gorivo je že v proizvodnji s podporo vodstvenega organa FIA, partnerja za gorivo in proizvajalcev motorjev.

Gorivo se lahko uporablja namesto standardnih fosilnih goriv v katerem koli motorju z notranjim zgorevanjem.

"Vsakič, ko tvitamo v podporo frackingu (drobljenje kamnine s pomočjo hidravlične tekočine pod zelo visokim tlakom. Vodo se zmeša s peskom in kemikalijami in vbrizga pod visokim pritiskom v vrtino. S tem nastanejo majhne razpoke, skozi katere lahko teče zemeljski plin, nafta, in druge snovi), dobimo enake utrujajoče laži o onesnaženosti vode. Skoraj tako, kot da rudarjenje litija za baterije električnih avtomobilov ne vpliva na onesnaženje vode. Verjemite mi, ker sem delal v litijevih rudnikih, da so vplivi nespodobni," je zapisal uporabnik Twitterja. Kaj je res in komu lahko verjamemo?

Ga bomo uporabljali vsi?

Upamo, da se bodo lahko ta goriva po vsem svetu uporabljala za zmanjšanje emisij ogljika, medtem ko je na cestah še vedno na milijone vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem. Kljub temu se številne države premikajo k elektrifikaciji.

Čeprav naj bi številne zahodne države med letoma 2030 in 2040 prepovedale prodajo novih avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem, naj bi do leta 2040 električna vozila še vedno predstavljala manj kot tretjino vseh vozil. 

Leta 2020 so električna ali hibridna vozila predstavljala le 1 % avtomobilov po vsem svetu.

Novo na Metroplay: Kako se dobro ločiti? | N1 podkast s Suzano Lovec