10. 4. 2022, 06:00

"Tako močnega ambasadorja Slovenija še ni imela"

Profimedia
"Tako močnega ambasadorja Slovenija še ni imela" (foto: Profimedia)

Uganete, za koliko denarja so na dražbi v Dallasu prodali slovensko stekleničko vina?

Poročali smo že o dogodku Texas Feels Slovenia, ki se je z namenom promocije slovenskega gospodarstva na ameriškem trgu odvil v Teksasu. Gre za eno izmed prireditev v sklopu sodelovanja med državama, za katerega je zaslužen predvsem uspeh slovenskega košarkarskega šampiona Luke Dončića, ki s svojo izjemno igro že nekaj časa navdušuje v ameriški profesionalni košarkarski ligi NBA.   

Ker se različne promocijske dejavnosti v Teksasu odvijajo že nekaj časa, smo preverili, kako je do takšnega sodelovanja prišlo, kaj ima pri tem Dončićeva slava in koga vse je slovenski košarkarski junak v našo deželo privabil.

Profimedia

Kako se je začelo? 

Prvi dogodki pod imenom I feel Slovenia so se v Teksasu odvili že v sezoni 2020/2021. Takrat je Dončićev klub Dallas Mavericks s Slovenijo sklenili partnerstvo in njeno znamko predstavljal na 20 domačih tekmah, ob tem pa so skupaj organizirali tudi številne dodatne aktivnosti in poslovno konferenco. 

V Uradu vlade za komuniciranje (UKOM), ki je eden od partnerjev projekta, so že ob začetku sodelovanja zapisali, da "tako močnega ambasadorja kot je košarkar Luka Dončić Slovenija v Združenih državah Amerike, in zlasti v Teksasu, še ni imela."

Lansko poletje so vodilni ljudje iz teksaškega košarkarskega kluba izkoristili priložnost in pred podaljšanjem pogodbe z Dončićem Slovenijo tudi obiskali. O obisku so poročali številni mediji, prišli so lastnik Dallasa Marc Cuban, svetovalec in nekdanji košarkar Dirk Nowitzki, glavni trener Jason Kidd, generalni menedžer Nico Harrison in njegov pomočnik Michael Finley.

Promocijski dogodki v Teksasu so se nadaljevali tudi letos. Marca so med tekmo Mavericksov s klubom Sacramento Kings organizirali I feel Slovenia night, na katerem so se ponovno odvijale številne aktivnosti za povečanje prepoznavnosti Slovenije na ameriškem trgu, nastopili pa so tudi slovenski akrobati Dunking Devils.

Že dan pred tekmo je klub organiziral dobrodelni ples, kjer so na dražbi prodajali stekleničko vina iz najstarejše trte na svetu, ki raste v Mariboru. Zanjo so iztržili 20.000 dolarjev (dobrih 18.000 evrov). 

Zaradi Dončića večji obisk Slovenije?

Direktorica Turizma Ljubljana Petra Stušek je dejala, da je bila Ljubljana, ki je domače mesto našega košarkarja, že pred pandemijo covida-19 med turisti iz Amerike "čedalje bolj priljubljena, gostje iz ZDA pa so velik obet tudi v prihodnje," poroča 24ur.com

Po njenih besedah je bila Ljubljana "nedavno izglasovana za najboljšo evropsko destinacijo leta 2022 tudi po zaslugi priljubljenosti med ameriškimi popotniki, ki so bili v samem vrhu po deležu oddanih tujih glasov za našo prestolnico. To je svojevrsten poklon, ki govori o tem, da bo Ljubljana ob sprostitvi ukrepov, vezanih na epidemijo, znova med priljubljenimi mesti ameriških obiskovalcev."

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.