J. B./STA | 7. 2. 2023, 08:25

Svetovno prvenstvo v Planici ni poceni zabava: vstopnice tako drage tudi zato, ker je "malho treba še napolniti"

Profimedia

Čez dva tedna se bo v Sloveniji začelo mednarodno tekmovanje, ki je organizatorjem pobralo ogromno moči in predvsem denarja.

Planica bo od 21. februarja do 5. marca središče zimskega športa, saj se bodo v dolini pod Poncami za naslove borili nordijski smučarji v smučarskih skokih, teku in kombinaciji. Organizatorji obljubljajo, da se obeta športni spektakel brez primere, proračun prvenstva pa je blizu 16 milijonov evrov.

Z nadčloveškimi napori

Manj kot dva tedna pred svetovnim prvenstvom organizatorji zagotavljajo, da večina infrastrukture stoji. Kot je poudaril generalni sekretar OK Planica Tomaž Šušteršič, v zadnjih mesecih z nadčloveškimi napori pripravljajo prvenstvo, vendar so to tudi predvideli.

Profimedia

Niso pa mogli predvideti koronske pandemije ali vojne v Ukrajini, ki sta krivi za marsikatero podražitev. To so tako zahtevne razmere, da se lahko primerjajo verjetno le z obema svetovnima vojnama, meni Šušteršič.

"Pogodba, ki smo jo za organizacijo SP podpisali maja 2018, je narasla za dobrih 14 odstotkov zgolj zaradi inflacije. Če pa pogledamo le elektriko in jo primerjamo s predkoronskimi časi oziroma zdaj zlasti z ukrajinsko krizo, ki je ceno energentov res pognala v nebo, pa smo priča 60-odstotni podražitvi," je konec lanskega leta za STA povedal Šušteršič.

Maja 2018 so od Fisa za organizacijo SP prejeli dobrih 12,5 milijona evrov, skupni proračun prireditve pa je blizu 16 milijonov.

"Do tega zneska lahko pridemo le s prodajo vstopnic in tako imenovanih VIP-vstopnic ter določenih pravic, ki smo jih od mednarodne agencije Infront odkupili nazaj. To malho je treba še napolniti, polnili jo bomo do zadnjega," je napovedal Šušteršič in dodal, da so pravice za trženje na svetovnem pokalu v lasti organizatorja, medtem ko so na SP vse pravice v lasti Fisa, ki jih je s pogodbo odprodal mednarodni marketinški in medijski agenciji.

Profimedia

Država je k prvenstvu pristopila z več finančnimi viri. Nekaj gre iz turističnega, nekaj iz gospodarskega proračuna, je dejal. Ob tem je poudaril, da je država odkupila zelo pomemben marketinški paket, ki bo omogočil izpostavljanje in prepoznavnost blagovne znamke I feel Slovenia. Gre za prispevek, ki ni šel neposredno organizatorjem, je pa zanje pomemben.

"Zeleni odtis ne samo trajnosti, temveč tudi zelene barve, ki bo spremljala to prvenstvo v celostni podobi, je za nas organizatorje zelo pomemben. Želimo si, da bi v Sloveniji spremljali slovensko blagovno znamko."

"Poleg tega nam je na voljo tudi Nordijski center Planica, za katerega se sicer plačuje najemnina. Tudi vse stroške, povezane s pripravo tega centra za pripravo SP, bo krila država," je še pojasnil Šušteršič.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol