A. B. | 15. 5. 2023, 19:00

Mlada Kamničana ustvarjata pasjo opremo, o kateri govorijo tudi v tujini

arhiv: Diog

Brez predznanja in brez finančnega zaledja, a z veliko ljubezni do psov, sta se Inja Žagar in Kristian Repnik odločila, da bosta izdelovala lepo opremo za pse. Od začetka do konca v njuni delavnici. Kako jima je uspelo? 

O tem, da bi veselje spremenili v službo, sanja mnogo ljudi. A le tistim najbolj pogumnim uspe. Med njimi je tudi mlad par iz Kamnika, Inja Žagar in Kristian Repnik, ki sta svojo neizmerno ljubezen do pasjih prijateljev tik pred epidemijo, ki se je izkazala za priložnost, razvila v poslovno idejo. Inja je po izobrazbi sicer veterinarski in zdravstveni tehnik, trenutno pa piše magisterij iz poslovnih ved, Kristian je ekonomist.

Pa sta začela ustvarjati (sprva) pasje ovratnice, brez vsakega predznanja, a z ogromno volje in mladostniške zagnanosti. Danes v njuni delavnici nastajajo lični izdelki, vse od zasnove do končnega produkta.

V svetu ljubiteljev psov sta že dobro poznana, tako doma kot zunaj Slovenije. Na naše srečanje so prišli vsi štirje člani njihove družine. Poleg Inje in Kristiana še havanska bišona Teddy in Maya, za katera sogovornika pravita, da sta prinesla ogromno sreče, veselja in ljubezni. Simpatična štirinožca, odeta v trendovske izdelke blagovne znamke Diog, ki je brez njiju zagotovo ne bi bilo. Med pogovorom smo se tikali, zato ga v taki obliki tudi objavljamo.

arhiv: Diog

Inja in Kristian, iz nič začeti popolno proizvodnjo kakovostnih pasjih izdelkov se sliši zelo neverjetno. Kako vama je uspelo?

Z veliko volje in vztrajnosti. Vedela sva, kaj si želiva, nisva pa dobro vedela, kako priti do tja (smeh, op. p.). Za Mayo in Teddyja sva vsepovsod iskala lepše izdelke, ki niso v neonskih barvah in ki niso plastični. Ker iskanje ni obrodilo sadov, sva se odločila, da poskusiva sama kaj izdelati.

"Nihče od naju ne zna šivati, je pa bil v družini en šivalni stroj. 'Dovolj za začetek, da poskusiva', sva si rekla."

Pregledala sva nešteto posnetkov na YouTubu in prelistala ogromno knjig, da sva sploh vedela, kje in kako se lotiti dela. Najprej so začele nastajati torbice in povsem preproste stvari, na katerih sva se kalila. Prve psom namenjene izdelke sta seveda nosila in testirala najina kužka, pozneje je ta hobi postal kar malo obsesija, tudi prijatelji so želeli kakšen izdelek za svoje pse.

arhiv: Diog

Tako sva šivala vedno več in več, sem in tja naju je prešinilo, kaj pa, če bi kakšnega poskusila prodati. A za to sva potrebovala spletno stran in v prvi vrsti dobre fotografije. Nihče od naju ni obvladal ne enega in ne drugega. In sva se 'vrgla' še v to področje. Tako je počasi, ker tudi zagonskih finančnih sredstev nisva imela veliko, in ob stalnem učenju, ki se kar ne konča, nastal Diog. Ob njem in z njim rasteva tudi midva.

Kaj vse danes nastaja v okviru blagovne znamke Diog?

Diog so bile sprva samo pasje ovratnice, ki so se jim pridružile oprsnice, rutke, metuljčki, puloverji. Najin cilj je, da sva čim bolj samozadostna, vsi izdelki nastajajo v najini kamniški delavnici. Edino pri puloverčkih nama pomagata dve kamniški šivilji. Za vse najine izdelke imava kar stroga merila. So trajnostno naravnani, ročno izdelani in izjemno kakovostni. To so najina merila, od katerih ne odstopava, saj sva prav zaradi tega v prvi vrsti začela z ustvarjanjem. Pred tem sva vedno bolj pogosto kupovala ovratnice, ki so bile vedno slabše kakovosti, slabšega izgleda in polne umetnih materialov.

arhiv: Diog

Veliko časa posvečava iskanju dobaviteljev blaga, vse je iz Evropske unije in vedno preveriva celotno ozadje, ker ne želiva kupovati stvari, pri katerih gre za izkoriščanje delovne sile. Delava po sistemu 'print do demant', s čimer se izogneva prekomernemu naročanju blaga. Pri tem podpirava umetnike iz vsega sveta, ki od vsakega kupljenega metra njihovega blaga dobijo 10 % od nakupa. Pred kratkim sva se odločila tudi za avtorske dizajne, začela sva z ustvarjanjem unikatnih vzorčkov, ki bodo najini konkurenci preprečevali kopiranje. Počasi bova iz ponudbe umaknila vse druge vzorce in obdržala le najine.

Arhiv: Diog

Poleg vsega omenjenega so vajini izdelki zelo posebni že na prvi pogled ...

Pasji izdelki na trgu so si med seboj precej podobni, veliko je vzorcev kosti in tačk, še več živih, neon barv, potem se pa že konča. S tem se preprosto nisva mogla zadovoljiti. Želela sva Teddyja in Mayo obleči v kaj lepšega, bolj modernega, ki bi bilo povrh vsega še kakovostno, okolju in psu prijazno. Tega nisva našla in po najinih izkušnjah tudi drugi ljubitelji psov ne. Diog izdelke sva razdelila v več različnih kolekcij. Teddy sherpa je kolekcija puloverčkov, bombažna kolekcija so izdelki iz bombaža za vsak dan, žametna kolekcija je bolj prestižna in prefinjena, posebno kolekcijo pa sva namenila hrtom, za katere vemo, da potrebujejo še več zaščite kot druge pasme.

Najbolj prodajana pa je kolekcija, ki sva jo poimenovala Play & Swim. Gre za vodoodporne izdelke, namenjene tistim psom, ki se ne bojijo umazati. In imajo pri tem še vedno stil. (smeh, op. p.) Ti izdelki se zelo preprosto očistijo pod toplo vodo in že so pripravljeni na novo avanturo. In kar je zelo pomembno, vanje se vonj ne zažre in so antibakterijski.

Med ljubitelji psov, ki jim ni povsem vseeno, v kaj odenejo svoje pasje ljubljenčke, sta že dobro poznana. Pravita, da vama je pri tem malo pomagala tudi epidemija. Kako?

V času, ko sva se ravno začela predstavljati svetu, so bili ljudje veliko časa zaprti doma, fizične trgovine je nadomestilo spletno nakupovanje in opazil naju je marsikdo, ki naju sicer morda ne bi. V tistem času je brez vsakršnega marketinga prodaja začela rasti in po določenem številu zadovoljnih strank se je veliko novih pojavilo po priporočilu starih. Agresivnega marketinga se ne bova posluževala, saj želiva delati na dolgi rok in zavedava se, da bo prodaja morda rasla bolj počasi, a nama bodo stranke zares zaupale. Danes se številne stranke vračajo, z mnogimi med njimi sva spletla vezi, včasih se nama zdi, da z Diogom gradiva družino ljudi z istimi vrednotami.

arhiv: Diog

Kakšna pa je ta družina, katere vrednote si delite?

To smo ljudje, katerim so psi del družine in enakovredni družinski člani. Ki zase želimo najboljše in prav tako za naše ljubljenčke. Ki vemo, da so psi čuteča bitja, polna ljubezni. Najina stranka pa zagotovo niso tisti, ki imajo pse pozabljene zunaj na verigi ali v boksu. Takih strank tudi ne želiva.

Za vas smo na našem Facebooku pripravili NAGRADNO VPRAŠANJE. Pogoji nagradne igre so znani, odgovor pa najdete v tem članku, ki ga pravkar prebirate.

Kakšni so vajini načrti za naprej, v katero smer se bo razvijal Diog?

V prvi vrsti bo Diog ostal trajnostno naravnan, kar pomeni, da ne bova ubirala bližnjic, da bi hitreje zadostila potrebam strank. Želiva si, da bi čim več ljudi spoznalo Diog izdelke, ki so od letošnjega leta na voljo tudi v nekaterih fizičnih trgovinah. Najnovejša je trgovinica v Arboretumu Volčji Potok in trgovina za živali na Hrvaškem. Na dolgi rok sanjava o tem, da bo Diog lahko pokril celotno skrb za psa. Sva blizu najinih sanj: imeti službo, v kateri si sam razporejaš čas, in izdelovati kakovostne izdelke v družbi najinih petih psov. O treh namreč še sanjava. (smeh, op. p.)

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ