Kdaj je 'zlata ura' – znanost pravi, da če takrat spimo, si s tem lahko rešimo življenje

11. 11. 2021, 09:46 | Zdravje

                            Kdaj je 'zlata ura' – znanost pravi, da če takrat spimo, si s tem lahko rešimo življenje (foto: Profimedia) Profimedia

Nova študija odkriva, da dejansko obstaja ura v dnevu, ki je optimalna za spanje. Če takrat spimo, s tem menda znižujemo možnost krvožilnih bolezni in kapi.

Kdaj je ta ura v dnevu? Med 22:00 in 23:00 (tehnično do 22:59) in če takrat spimo, dejansko najbolj točno sledimo ritmu telesa. Kot je za Telegraph povedal Guy Meadows, direktor na kliniki The Sleep School, so naša telesa programirana, da postanejo zaspana v času 'zlate ure' in se potem zbudijo 8 ur kasneje. Razloži še, da je naš spalni cikel sinhroniziran z naravnimi (biološkimi) ritmi 24-urnega cikla (kjer je vse vezano na odsotnost dnevne svetlobe).

Nova študija je prva študija, ki je pokazala, kako občutljivi smo v resnici na to, kdaj zaspimo in kako pomembno se je držati konsistentnega spalnega ritma. To je zato, ker je naša interna biološka ura usklajena z zunanjimi faktorji, predvsem z vzhajanjem in zahajanjem sonca.

»Rad rečem, da ljudje delujemo na solarni pogon, ker smo uglašeni s svetlimi in temnimi cikli in vse, kar ta cikel zmoti, zmoti našo telesno uro,« je za Telegraph povedal Meadows.

Zanimivo odkritje v študiji je tudi to, da se število infarktov poveča, ko spomladi premikamo uro na letni čas (ko uro premikamo naprej). 24-odstotni poskok v številu infarktov v dneh po premikanju ure je po besedal Meadowsa posledica izgube ene ure spanja, kar zmede našo notranjo uro.

Kaj pa se zgodi, če ne moremo zaspati ob tej ključni uri?

Nasveti so jasni – ugasnite televizijo, odložite telefon in raje pograbite knjigo. Namesto branja elektronskim sporočil, zvečer poslušajte umirjeno glasbo. Počnite stvari, ki vas pomirjajo.

Zjutraj počnite ravno obratno. Spustite v stanovanje veliko svetlobe in se pripravite na nov dan. Še en namig iz študije – za boljše mentalno zdravje in tudi za boljše spanje se svetuje 10-minutni sprehod pred 22. uro zvečer.

Vir: Telegraph, The Sleep School