N. V. | 15. 4. 2022, 07:00

Nimate apetita? Lahko gre za pomanjkanje tega pomembnega minerala

Profimedia
Nimate apetita? Lahko gre za pomanjkanje tega pomembnega minerala (foto: Profimedia)

Izguba apetita je pogosto prvi simptom pomanjkanja snovi, ki podpira delovanje mišic in živcev ter pomaga ohranjati visoko raven energije.

Ta mineral je magnezij.

Če vaša raven magnezija pade prenizko, ste v nevarnosti za bolezni srca, sladkorno bolezen tipa dva in osteoporozo.

Zgodnje simptome pomanjkanja magnezija je enostavno spregledati. Vendar je vredno biti pozoren, če izgubite apetit ali opazite katerega od drugih štirih znakov, ker bi to lahko pomenilo, da vam primanjkuje magnezija.

Zakaj ga telo potrebuje?

Magnezij je četrti najpogostejši mineral v vašem telesu. Aktivira približno 600 encimov in vpliva na raven kalcija v telesu.

Brez tega vaše telo ne bi moglo vzdrževati celičnih funkcij, ki združujejo DNK in RNA in vzdržujejo ravni antioksidantov v vaših celicah, poroča portal Power of Positivity. Poleg tega telesu pomaga pri presnovi energije. Magnezij je v vaših kosteh, zobeh in celicah.

Pomanjkanje magnezija je težko diagnosticirati, ker veliko teh vrst simptomov pomanjkanja posnema druge zdravstvene težave.

Hrana, ki vsebuje magnezij

Tukaj je 18 živil z visoko vsebnostjo magnezija, ki lahko, če jih dodate v vašo vsakodnevno prehrano, pomagajo dvigniti raven magnezija.

  • Bučna semena
  • Mandlji
  • Indijski oreščki
  • Arašidi
  • Črni fižol
  • Soja v strokih
  • Arašidovo maslo
  • Pečen krompir
  • Rjavi riž
  • Fižol
  • Ovsena kaša
  • Losos
  • Banana
  • Mleko
  • Avokado
  • Rozine
  • Piščančje prsi
  • Brokoli

Torej, če ste pred kratkim izgubili apetit, si privoščite ta živila. Morda se vam bo apetit izboljšal in se boste počutili bolje.

Profimedia

Drugi znaki, ki kažejo na pomanjkanje magnezija

  • Mišični krči
  • Nepravilen srčni utrip in visok krvni tlak
  • Slabost in bruhanje
  • Utrujenost

Čeprav teh pet simptomov pogosto najprej opazite, imate lahko tudi druge simptome - teh ne prezrite, namreč ti simptomi bodo hitro napredovali in lahko povzročijo resnejše zdravstvene težave.

Drugi simptomi pomanjkanja magnezija vključujejo naslednje: epileptične napade, spremembe v osebnosti, osteoporozo, tremor in slabo koordinacijo.

Zakaj pride do pomanjkanja magnezija?

Lahko je posledica več stvari, kot so:

  • Slaba prehrana: Če ne jeste polnozrnatih žit in drugih naravnih živil, ki vsebujejo veliko magnezija, lahko razvijete pomanjkanje.
  • Alkoholizem: Pitje preveč alkohola izčrpa magnezij v telesu.
  • Driska: Če ste nagnjeni k driski, bodite pozorni! Magnezij je eden od mineralov, ki vpliva na vaše elektrolite, ki ohranjajo vaše telo hidrirano. 
  • Nekatera zdravila: Nekatera zdravila zmanjšajo izločanje tega minerala iz telesa. Na primer, diuretiki spodkopavajo vašo raven magnezija.

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.