N. V. | 11. 11. 2022, 21:15

Pogosto uživate tuno? To se bo zgodilo z vašim telesom

Profimedia

Ste med tistimi, ki si težko predstavljajo testenine in solate brez tune? Imate tuno v pločevinki vedno v shrambi? Uživanje te hrane ima lahko tudi negativen učinek na vaše zdravje ...

Tuna je v osnovi izredno zdrava, vsebuje ogromno esencialnih maščob in drugih mineralov, ki so zelo pomembni za trdno zdravje, na žalost pa postopek konzerviranja celotno sliko močno spremeni na slabše.

Prednosti uživanja tune

Tuna v pločevinkah ni samo okusna. Je tudi ena najbolj hranljivih pripravkov: v eni sami pločevinki dobite ogromno beljakovin. Je poceni vir beljakovin in ima relativno malo kalorij, piše Delo

Dodajanje beljakovin naši prehrani je pomembno, saj se bomo tako dlje počutili siti in zaužili manj kalorij. Po podatkih ena pločevinka tune v olju vsebuje 45 gramov beljakovin, medtem ko ena, pakirana v vodi, vsebuje le 31,7 gramov beljakovin. Če upoštevamo priporočeni vnos 0,36 grama beljakovin na kilogram telesne teže, bi samo ena pločevinka tunine zadovoljila naše dnevne potrebe in nas tudi nasitila. Čeprav ima konzervirana tuna v olju prednosti, kot so beljakovine in finejši okus, bodite previdni, saj ima še vedno dvakrat več kalorij.

Poleg tega je dobra tudi za oči in možgane.

Dokozaheksaenojska kislina, ena izmed dolgoverižnih maščobnih kislin omega-3, je dokazano zelo koristna. Če boste za kosilo pojedli sendvič s tuno, boste zaradi kisline omega-3, ki jo vsebuje tuna v pločevinkah, naredili dobro tudi za možgane, ne samo za želodec, izboljšali spomin in delovanje oči. Poleg tega zmanjšuje vnetje in odpravlja simptome suhega očesa.

Slabosti uživanja tune

Večje količine lahko povzročijo napenjanje.

Ena izmed sestavin konzervirane tune je natrij, katerega povečan vnos lahko povzroči napenjanje. Po podatkih, konzerva tune, ne glede na to, ali je polna olja ali ne, v povprečju vsebuje približno četrtino dnevnega vnosa natrija, potrebnega za uravnavanje telesnih tekočin. Zato ne pozabite prilagoditi količine tune v pločevinkah mejam dnevnega vnosa natrija.

Glavna skrb pri tuni je pretiravanje in vnos prevelike količine živega srebra.

Tuna je riba, ki vsebuje veliko živega srebra in zato lahko prekomerno uživanje tune povzroči zastrupitev z živim srebrom. 

In čeprav se tuna ponaša z omega-3 maščobnimi kislinami, jih nima toliko kot nekateri drugi morski sadeži, kot so losos, sardele in inčuni.

Jo torej lahko uživam?

Uživajte tuno, saj je zelo zdrava, nikakor pa ne pretiravajte. Kakor pri vseh drugih stvareh je tudi tukaj pomembno, da ne pretiravamo in da skrbimo za zdravo in uravnoteženo prehrano. 

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.