Spanje z nogavicami ali brez? Zdravnica razložila, kaj je pravilna odločitev

15. 2. 2021, 13:06 | Zdravje

                            Spanje z nogavicami ali brez? Zdravnica razložila, kaj je pravilna odločitev (foto: Shutterstock) Shutterstock

Dokler hladni dnevi še grozijo, se v udobje postelje včasih radi zavlečemo s stopali varno ugnezdenimi v tople nogavice. A nogavice med spanjem so bile vedno vroča debata – je bolje, da imamo noge na toplem ali je bolje, da noge ponoči 'dihajo'?

Nekateri ljudje z nogavicami ne morejo spati, drugi pa si niti ne predstavljajo, da bi lahko mirno spali, če njihove nožice niso dodatno ogrevane. Doktorica Jess Andrade je zato s TikTok objavo predstavila medicinsko stališče do nošenja nogavic med spanjem.

V objavi, ki ima že preko 17 milijonov ogledov, je povedala, da je v hladnih dneh bolje, če si za spanje nadenemo nogavice.

»Nogavice ohranjajo stopala topla, zato se posledično razširijo žile, ki pomagajo telesu pri ohlajanju. Ko se telo začne samodejno ohlajati, pa to sporoči možganom, da je čas za spanje.«

Zaključek, ki ga poda dr. Andrade, je torej jasen: »Ljudje, ki v postelji nosijo nogavice, običajno zaspijo hitreje.«

@doctorjesss

I wear socks to bed so don’t come at me im not weird

♬ original sound - PresleyWalker

V komentarjih se je vnela debata, ki jo je na svoj način spodbudila tudi avtorica objave, saj je priznala, da sama nosi nogavice v postelji in da zato ni čudna.

»Pozabili ste omeniti, da so ljudje, ki nosijo nogavice v postelji, običajno serijski morilci,« se je pošalil eden od komentatorjev.

Nekateri pa so se strinjali z njeno prakso: »Ne morem zaspati brez nogavic. To je popolnoma normalno.«

Dr. Andrade je ob tem delila še metodo 10-3-2-1-0, ki vam lahko pomaga pri boju z nespečnostjo. Vsaka številka predstavlja del rutine, ki bi jo morali upoštevati pred spanjem. Takole gre:

10 ur pred spanjem nobenega kofeina, saj telo potrebuje 10 ur, da ga odstrani

3 ure pred spanjem nobene hrane ali alkohola

2 uri pred spanjem nobenega miselno zahtevnega dela

1 uro pred spanjem nobenih zaslonov

0 pa je število, ki predstavlja, kolikokrat naj bi zjutraj udarili po 'Snooze' tipki na budilki