Strokovnjaki predlagajo, da priporočeni dnevni vnos vitamina C podvojimo - v katerih živilih se skriva?

Nova študija

14. 10. 2021, 10:00 | Zdravje | Piše: Ž.A.

                            Strokovnjaki predlagajo, da priporočeni dnevni vnos vitamina C podvojimo - v katerih živilih se skriva? (foto: Profimedia) Profimedia

Po nedavni študiji bi bilo dobro priporočeni dnevni odmerek vitamina C podvojiti. Trenutno NZS in Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) priporočata dnevni vnos vitamina v 40 do 45 mg.

Akademiki, ki stojijo za novo študijo, objavljeno v American Journal of Clinical Nutrition, so izpostavili, da je bila raziskava, ki jo je opravil Raziskovalni inštitut Sorby, izvedena med drugo svetovno vojno, ko je med Britanci hrane primanjkovalo in je bila raven prehranjenosti težje realno ocenjena.

Vodilni profesor Philippe Hujoel je dejal: "Eksperiment vitamina C je šokantna študija."

Preberite tudi: Ste vedeli, da ti dve stvari izboljšujeta otrokovo duševno zdravje? (Recept je čisto preprost!)
Kako je potekala raziskava?

Udeleženci študije so devet mesecev prejemali 0, 10 ali 70 miligramov vitamina C na dan. V tem obdobju so imeli poskusne rane, pri čemur so raziskovalci spremljali in uporabili "moč brazgotine" kot merilo ustrezne količine vitamina C, saj je slabo celjenje pokazatelj skorbuta. Skorbut je bolezen, ki jo povzroča pomanjkanje vitamina C.

Profesor Hujoel je dodal: "Ugotovitve ponovne analize podatkov Sorby kažejo, da je priporočilo WHO prenizko, da bi preprečili šibko moč brazgotin."

Kaj torej priporočajo?

"Takšen vnos vitamina C je več kot dvakrat večji od dnevnega vnosa vitamina C 45 mg, ki ga priporoča WHO, vendar je v skladu s pisnimi paneli za Nacionalno medicinsko akademijo in (druge) države," so pojasnili.

Kakšna je pravzaprav funkcija vitamina C in kje ga najdemo?

Po podatkih NHS ima vitamin C - znan tudi kot askorbinska kislina - tri glavne funkcije.

1. Vključujejo zaščito celic in jih ohranjajo zdrave. Zdrave ohranjajo tudi kožo, krvne žile, kosti, hrustanec in pomaga pri celjenju ran.

2. Dobri viri vitamina C so agrumi kot so pomaranče, paprika, brstični ohrovt, krompir, jagode, črni ribez in brokoli.

3. Ima vlogo pri delovanju imunskega sistema med intenzivno telesno dejavnostjo in po njej.

Priporočamo tudi: Recept za uravnotežen zajtrk, ki ga pripravite v samo 5 minutah

Vir: independent.co.uk