R.S. | 14. 3. 2024, 08:00

Nov udarec v poplavi višanja cen: pijača, ki jo obožujejo Slovenci, se je na skrivaj podražila

Fotografija je simbolična.

STA

Mnogi menijo, da gre za zavajanje potrošnikov. 

Vitaminska instant pijača Cedevita se je v zadnjem času podražila. Cena velikega paketa se je zvišala z 5,84 evra na 6,59 evra, ob tem pa se je zmanjšala tudi količina Cedevite v paketu - prejšnji paket je vseboval 1000 gramov, zdajšnji pa le še 900, opozarja Inštitut 8. marec.

"Cena Cedevite na kilogram je bila tako prej 5,84 evra, zdaj pa je 7,32 evra. To pomeni, da se je na ta način podražila za kar 25 odstotkov. To je le en primer, žal še zdaleč ne osamljen," opozarjajo pri inštitutu. Dodali so tudi, da s tovrstnimi skrivnimi podražitvami, ki izhajajo iz zmanjšanja vsebine, zavajajo potrošnike

Fotografija je simbolična.

Fotografija je simbolična.

STA

Odziv Cedevite

Z vprašanji smo se obrnili na Atlantic Grupo, ki proizvaja Cedevito. Poudarili so, da si nenehno prizadevajo izboljšati izdelke, da bi povečali konkurenčnost na trgu. "Cedevita je tako uvedla novo, bolj priročno in praktično embalažo z novim modernim dizajnom. V skladu z našo trajnostno strategijo bo z novo embalažo Cedevita letno proizvedla 35 ton plastičnih odpadkov manj, 38 ton letno porabljenih materialov pa je nadgrajenih iz nereciklabilnih v reciklabilne," so zapisali. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Inštitut 8. marec (@institut8.marec)

Dvig cen pripisujejo bolj trajnostni embalaži ter vsesplošnem znatnem povišanju cen surovin, energentov in embalažnega materiala. "Glede na znatno povišanje cen surovin, energentov in embalažnega materiala v zadnjih nekaj letih in glede na dejstvo, da embalažo nadgrajujemo, da bi izpolnila pričakovanja potrošnikov (tako glede kakovosti, všečnosti in priročnosti kot glede trajnosti), so naše cene sprva, ob siceršnji spremembi teže (s 500 gramov na 455 gramov in s 1000 gramov na 900 gramov), ostale enake. Ker pa zaostrene razmere na trgu energentov, surovin in embalaže lani kar niso popustile, smo se vendarle tudi mi morali odločiti za dvig cen."

Trdijo, da ne gre za zavajanje

Atlantic Grupa trdi, da se je pred več kot letom dni odločila, da ne bo vsega bremena povišanja cen praktično vseh elementov poslovanja prenesla na potrošnika. Posledično naj bi se zavestno odrekla delu dobička. Kljub temu razumejo nejevoljnost potrošnikov, namigovanja o zavajanju potrošnikov pa zanikajo. "Glede na lanskoletno draginjo in inflacijo je razumljivo, da so bili potrošniki nejevoljni, čeprav je težko reči, da gre za zavajanje, saj je količina jasno označena na embalaži, cena pa na polici," so še zapisali.