14. 5. 2022, 08:19 | Vir: STA

Kmalu konec perečega problema na gorenjskih tirih?

BOBO

Na to čakajo že več kot 50 let. Koliko časa še?

Po nadgradnji gorenjske železniške proge od Kranja do Jesenic je že v teku tudi projektiranje nadgradnje železniških postaj. Med večjimi projekti bo ureditev jeseniške postaje in postaje v Lescah, kjer je v načrtu tudi ureditev izvennivojskega križanja, ki ga prebivalci čakajo že več kot 50 let.

Radovljiški župan Ciril Globočnik je zadovoljen z opravljeno nadgradnjo gorenjske železniške proge na odseku od Podnarta do Lesc, v okviru katere je bilo urejenih tudi več podvozov in druge prometne infrastrukture. V prihodnjih letih pa župan pričakuje še ureditev železniških postaj v Podnartu in v Lescah.

"Načrti za obe postaji so v polnem teku. Urejeno bo tudi izvennivojsko križanje v Lescah, katerega projektiranje je posebej zahtevno. Obstaja kar nekaj možnih variant in odločili se bodo za najboljšo," Direkciji RS za infrastrukturo zaupa Globočnik. Kot je poudaril, gre za zelo pomembno ureditev, saj obstoječ prehod čez progo ob železniški postaji predstavlja pereč problem že več kot 50 let.

Razpis bo kmalu zunaj

Vodja sektorja za investicije v železnice na Direkciji RS za infrastrukturo Dejan Jurkovič je pojasnil, da bo v kratkem stekel razpis za izdelavo projektne dokumentacije, ki bo ob nadgradnji železniške postaje v Lescah zajemala tudi iskanje projektnih rešitev za sedanje nivojsko križanje, pri čemer je predvidena ureditev podvoza. Dosedanje zasnove kažejo, da bo ob tem potreben tudi premik lokacije križanja.

Po izbiri izvajalca naj bi bili projekti izdelani približno v roku enega leta in Jurkovič upa, da bodo našli rešitev, ki bo ustrezna tako z železniškega vidika kot z vidika prebivalcev. "Je pa dejstvo, da enostavnih rešitev ni, sicer bi bilo to verjetno že narejeno. To bo en izmed izzivov, ki bo čakal našega izbranega projektanta," je izpostavil Jurkovič.

Drugi odseki bodo morali počakati

Na železniški progi na območju zgornje Gorenjske bo medtem še naprej ostalo problematično križanje v Žirovnici, kjer so si prav tako želeli ureditve izvennivojskega križanja že v času nadgradnje železniške proge. Vendar bodo, kot so pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo, za to območje iskali rešitve šele v okviru izvedbe drugega tira od Ljubljane do Jesenic.

Kar se tiče nadgradnje železniške postaje v Lescah, bo ta zasnovana sodobno, primerljivo z drugimi evropskimi postajami. Kot je napovedal Jurkovič, bo imela ustrezno široke perone in izvennivojske dostope do njih, tiri pa bodo ustrezne dolžine tudi za križanje daljših tovornih vlakov.

Del kulturne dediščine in potencial za turizem

Župan Globočnik je prepričan, da bo prenovljena postaja, pri kateri morajo upoštevati tudi smernice Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije, čudovita. Kot je poudaril, gre za mednarodno postajo, ki predstavlja tudi navezavo za Bled in verjame, da bo tudi ta povezava po nadgradnji boljša.

Prav tako je mednarodna in spomeniško zaščitena tudi železniška postaja na Jesenicah, za prenovo katere je izdelava projektne dokumentacije že v sklepni fazi, direkcija pa se za njeno prenovo poteguje tudi za sofinanciranje iz evropskih sredstev.

Jeseniški župan Blaž Račič je pojasnil, da bo šlo za celovito prenovo, pri čemer razmišljajo tudi o tem, kakšne vsebine umestiti v objekt. Jeseniška postaja je prvi železniški objekt po vstopu v Slovenijo. Poleg tega Jesenice ležijo ob vstopu v območje Triglavskega narodnega parka. Račič je zato prepričan, da lahko ob vse večji usmerjenosti v trajnostno mobilnost, izpostavitev Jesenic kot vstopne točke predstavlja priložnost za turistični razvoj.

Z nadgradnjo železniške postaje želijo rešiti tudi problematiko povezanosti mesta, saj železnica in postaja delita mesto na dva dela, prehodov za motorni promet in za pešce pa je premalo. Pred leti je občina uredila most za pešce pri TVD Partizanu, sedaj pa tečejo pogovori, da bi podhod na železniški postaji podaljšali ne le do prvega perona temveč na drugo stran postaje. Umeščanje novega podhoda oziroma podvoza v prostor poteka tudi na Plavžu.

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ