Špela Šimenc | 13. 3. 2023, 19:00

Nekdanja gorenjska vzgojiteljica piše zgodbo o uspehu: vse se je začelo s hčerinimi kožnimi težavami

arhiv: Skin Fairytale/Katarina Fajfar

Ker njeni dojenčici stroka ni znala pomagati, se je mamica Katarina Fajfar odločila, da ji bo pomagala sama. Zavihala je rokave, se začela učiti in zmešala prvo kremo. Danes jih je več kot 40 različnih. Kako ji je uspelo?   

Katarina Fajfar iz Naklega je ženska, mamica in nekdanja pomočnica vzgojiteljice v enem izmed gorenjskih vrtcev. Je pa tudi izjemno uspešna poslovna ženska, ki je v kratkem času s poslovnim partnerjem zgradila zelo lepo zgodbo o uspehu. Podjetje Skin Fairlytale je v nekaj letih postalo prepoznavno daleč naokrog. 

Vaša poslovna zgodba se je rodila iz stiske obupane mamice, ki je želela pomagati svoji dojenčici. Kako se je vse skupaj začelo?

Moja hči je imela zelo hude plenične izpuščaje. Ne v lekarnah, ne v drogerijah in ne na recept nisem našla izdelka, ki bi ji pomagal. Partner me je – ker sem od nekdaj rada 'pacala' razna masažna olja – spodbudil, da ji poskusim pomagati sama. Tako sem malo raziskovala in namešala nekaj sestavin.

ʺNastalo je mazilo, ki je hčerki pomagalo praktično čez noč.ʺ 

To me je spodbudilo, da sem začela več mešati in ustvarjati, mazila pa sem v testiranje pošiljala mamicam z enakimi težavami, ki smo si izkušnje delile prek Facebooka in forumov. Prosila sem jih, naj mi sporočijo odziv kože in njihove povratne informacije so bile zelo pozitivne. Pisale so mi in prosile za še. Vse sem financirala iz lastnega žepa, sprva iz porodniške in nato iz plače, zato sem vedela, da tako ne gre v nedogled. Treba se je bilo odločiti. Bil je čas za nov začetek.

arhiv: Skin Fairytale/Katarina Fajfar

In potem se je rodila pravljica Skin Fairlytale?

Sprva, ko sem bila še sama, sem se poimenovala Organska pravljica. V tistem času sem bila prepričana, da svojega podjetja ne bom zmogla imeti, saj sem zelo šibka na področju birokracije. A na srečo sva se našla s poslovnim partnerjem, ki je vse to, kar jaz nisem. Jaz imam zanimanje za formulacijo, za kožo, imam čut za komunikacijo z ljudmi. On pa je odličen za urejanje birokracije. Včasih se pošaliva, da je on možgan, jaz pa srce tega podjetja (smeh, op. a.). Tako se je Skin Fairlytale rodil leta 2018 in se do danes iz dveh povečal na ekipo desetih zaposlenih, vsak je strokovnjak na svojem področju. 

Kje pa mešate vaše izdelke in koliko jih je danes?

Sprva sem izdelke izdelovala doma, a ko je moj hobi postal za to preveč resen in zahteven, sem vedela, da je čas za odhod v profesionalni laboratorij. Zdaj tam mešajo vse naše izdelke po mojih formulacijah. Naš asortiman pa obsega že več kot 40 izdelkov, pokrivamo potrebe otrok in odraslih, edino moške linije še nimamo. Pa še bo (smeh, op. a.).

arhiv: Skin Fairytale/Katarina Fajfar

Kaj je rdeča nit vaših izdelkov? Ostajate zvesti problematični, občutljivi koži?

Gre za naravne izdelke, ki so primerni za občutljivo kožo, nagnjeno k alergijam. Nagovarjamo kožne težave, imamo pa tudi že negovalne produkte za vse tipe kože. K novim izdelkom me nagovarjajo stranke same. Dve leti so me prosili za deodorant, pa sem ga res dala na prodajno polico. Zdaj imajo pa idejo po zobni kremi (smeh, op. a.). Deodorantu sem se zelo upirala, na trgu je ogromno naravnih, zakaj bi ga imeli še mi? A opažam, da ljudje, ko enkrat zaupajo določeni znamki, želijo njene produkte v vseh segmentih.

Potem ideje za nove izdelke dajejo kar stranke same?

Povpraševanje rodi ponudbo, ta pa izdelek. Sprva so me mamice kontaktirale za plenične izpuščaje in ko je mazilo postalo hit, so se name začeli obračati z drugimi težavami, kot je atopijski dermatitis. V naši družini nihče ni imel težav s kožo, zato o tem takrat nisem vedela veliko.

ʺPo naravi sem taka, da rada raziskujem, se učim, berem, preizkušam. Tako sem mešala kreme in jih pošiljala mojim poskusnim zajčkom, ki so imeli težave z dermatitisom v testiranje, sestavino po sestavino.ʺ

Ugotovitve so bile zelo zanimive. Tiste sestavine, ki so bile v teoriji najbolj primerne za atopijsko kožo, so se izkazale najslabše in celo alergeno. Kot na primer olivno olje, pa v lekarnah za suho kožo še danes mešajo tako kremo. Od tedaj mi je povsem jasno, zakaj toliko bolnikov z dermatitisom ne more rešiti svojih težav. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Katarina Fajfar (@fajfarkatarina)

Vedno tudi poudarjate, da samo kozmetična krema ne bo rešila težav?

Res je, potreben je celovit pristop. Težave s kožo so klic telesa, imunskega sistema na pomoč. To je treba reševati od znotraj, treba je odkriti vzrok, prilagoditi prehrano. Name se z zdravstvenimi težavami obrača veliko ljudi, pošiljajo mi celo izvide v diagnostiko.

ʺVsem povem, da nisem zdravnik in jim svetujem, naj se za odkrivanje vzroka obrnejo k strokovnjakom. Jaz sem tu, da z mojimi izdelki lajšam simptome.ʺ 

Kozmetika je super, še zdaleč pa ni vse. V času izbruha atopijskega dermatitisa vedno svetujem izogibanje mlečnim izdelkom, jajcem, glutenu in drugim živilom, ki slabšajo vnetna stanja. 

Vaš pristop je navdihujoč, hkrati pa je precej žalostno, da ste morali kot vzgojiteljica za svojo hčer sami mešati kreme in študirati sestavine, da ste ji lahko pomagali. In to v času, ko je kozmetičnih izdelkov zelo veliko. Kje je težava?

Veste, marketing prenese marsikaj. Težava je v tem, da se s kozmetiko ukvarjajo ljudje, ki so vrhunski strokovnjaki s področja prodaje, o samih sestavinah in delovanju pa vedno bolj malo. Kljub strogi zakonodaji se mi zdi grozno, da izdelki obljubljajo določene učinke in sestavine, v resnici pa ponudijo zelo malo enega in drugega.

arhiv: Skin Fairytale/Katarina Fajfar

Kje je varovalka, da kot potrošnik ne izberem takšnega izdelka?

Eno so sestavine, ki so zapisane po vrstnem redu, koliko česa vsebujejo. Sicer pa: v znanju je moč. To stalno sporočam svojim sledilcem in uporabnikom. Da jih začne zanimati, kaj dajejo na svojo kožo in kam vložijo svoj denar.

ʺV kozmetiki dražje ni nujno boljše. Ni tako dragih sestavin, da bi lahko prodajali kremo za 300 evrov.ʺ 

Ne plačujemo surovine, ampak marketing. Žalostno je, da imajo ponavadi te ekstra drage kreme zelo revne surovine. Treba je raziskovati, se pogovarjati in ne samo slepo zaupati. To je moj nasvet.

Za vas smo na našem Facebooku pripravili NAGRADNO VPRAŠANJE. Pogoji nagradne igre so znani, odgovor pa najdete v tem članku, ki ga pravkar prebirate.

Na začetku vaše poti so vam nekateri to odsvetovali, v smislu – še ena izmed mnogih, ki bo delala kremice. Uspelo vam je. V čem ste drugačni?

Naj se sliši še tako klišejsko - verjamem, da mi je uspelo zato, ker sem šla v to stvar s srcem. Ne zaradi denarja. V prvi vrsti so bili produkti narejeni za našo družino in za družino človek naredi najbolje, kot zna. Še vedno se vsak dan učim in uživam v tem, ko znanje delim z ljudmi in ko delam kakovostne izdelke. Če so stranke zadovoljne, če jim moji izdelki pomagajo, potem je moje poslanstvo izpolnjeno. 

 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol