N. V. | 6. 6. 2022, 07:00

Plačali 136 milijonov evrov, 14 let kasneje bodo končno dokončali predor Šentvid

DARS

Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji je obljubila, da gre po 14 letih končno zares: dokončali bodo projekt, vreden 136 milijonov evrov. Kje se je zapletlo in kam je šel denar?

Kljub temu da smo za predor in priključek na Celovško cesto plačali približno 136 milijonov evrov, ta projekt še dandanes ni dokončan.

Kdaj bomo dočakali odprtje izvoza iz smeri Kosez proti središču mesta ter uvoza iz smeri severne obvoznice v predor Šentvid? In zakaj izvedba projekta traja tako dolgo?

Težave s pridobitvijo nepremičnin

V sklopu gradnje polnega priključka Šentvid je predvidena tudi preureditev semaforiziranega križišča na Celovški cesti ter razširitev Celovške ceste mimo predora, kot sestavni del projekta avtoceste Šentvid–Koseze.

Avtocestni odsek Šentvid–Koseze je bil skupaj s predorom Šentvid predan prometu že sredi leta 2008, vendar projekt še ni zaključen v celoti, manjka tretja faza, saj polni priključek še ni zgrajen. 

"Nadaljevanje postopka izvedbe projekta je bilo vseskozi pogojeno s pridobitvijo nepremičnin, težavo so predstavljala zlasti zemljišča. V letu 2021 smo z dediči pokojnega lastnika v teku razlastitvenega postopka pred upravnim organom sklenili poravnavo in plačali odškodnino. S tem so bila pridobljena vsa dokazila o pravici graditi,"Družbe za avtoceste v Republiki Sloveniji pojasnjujejo dolgotrajno zamudo pri končni izgradnji predora.

Zapleti z gradbenim dovoljenjem

Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji je sicer odgovorna za gradnjo polnega priključka Šentvid in s tem povezano razširitvijo Celovške ceste od križišča Galant, ki bo preurejeno, do križišča Jelen. 

"Za tretjo fazo, to je za izgradnjo polnega priključka in s tem povezano razširitvijo Celovške ceste od križišča Galant do križišča Jelen, smo gradbeno dovoljenje pridobili že dvakrat, vendar zaradi tožb na upravnem sodišču ni nikoli postalo pravnomočno," povedo.

Tožbam je bilo ugodeno, gradbeno dovoljenje je bilo razveljavljeno in vrnjeno na prvo stopnjo - na Ministrstvo za okolje in prostor - v vnovično odločanje.

"Zaradi zapletov smo iz vloge za pridobitev gradbenega dovoljenja izločili ureditve, ki jih je možno izvesti kot vzdrževalna dela v javno korist," pojasnjujejo.

Kdaj bodo z deli zaključili?

Poleg postopka pridobivanja gradbenega dovoljenja za tretjo fazo na projektu potekajo tudi druge aktivnosti, ki se nanašajo na pridobivanje pravice graditi in novelacijo projektne dokumentacije za izvedbo del.

Pričetek gradnje je torej odvisen od pravočasne pridobitve pravnomočnega gradbenega dovoljenja, zagotovitve virov financiranja in uspešno zaključene oddaje javnega naročila za izbor izvajalca gradnje.

"Za gradbeno dovoljenje smo že zaprosili, pričakujemo ga še letos, tako da bi z deli začeli prihodnje leto," so zdaj z Darsa sporočili na Facebooku.

"Takoj po pridobitvi gradbenega dovoljenja bomo objavili razpis za izvajalca del," obljubljajo.

Kam je šlo 136 milijonov evrov?

"Sredstva za dokončanje projekta Šentvid niso bila nikamor preusmerjena; finančna konstrukcija bo zaključena, tako kot pri drugih projektih, pred objavo razpisa," odgovarjajo.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol