T. R. K. | 10. 4. 2024, 09:55

Šolska naloga, ki je v javnosti izzvala burne odzive: kaj je učenec storil narobe?

Fotografija je simbolična.

Profimedia/fotomontaža

Na spletu je zaokrožil primer naloge učenca, ki jo je učiteljica ocenila z 0 točkami.

Te dni je na družbenem omrežju X zaokrožil del testa iz slovenščine, zelo verjetno so ga reševali učenci tretjega ali četrtega razreda osnovne šole. Vidimo lahko, da čeprav je učenec na testu, kjer bi moral vpisati pravilno obliko ženskega ali moškega samostalnika, oziroma kot je bilo zapisano v navodilih, ujemajoči se par, podal pravilne odgovore, le-teh ni pravilno vrstično vnesel v tabelo. 

Čeprav so bili vsi odgovori tako pravilni, pa otrok ni razumel, kam pravilne odgovore vpisati. Ni jih napisal v okvirček v diagonalo, ampak pod iskani par navpično v stolpec. 

V javnosti je ocena učiteljice, ki je nalogo ocenila z 0 točkami, namesto s petimi, naletela na burne odzive. 

Na Facebook profilu se je na objavo odzval tudi Damijan Štefanc, profesor z Oddelka za pedagogiko in andragogiko na ljubljanski Filozofski fakulteti in izrazil nestrinjanje z oceno učiteljice. 

Zapisal je sledeče: "Popolnoma nesprejemljivo je, da je učiteljica tole nalogo ovrednotila z 0 točkami. Če je namen ocenjevanje ZNANJA, potem je treba ugotoviti, da je učenec znanje izkazal. Dejstvo, da je odgovor zapisal na mesto, ki ga učiteljica ni predvidela, tu ne igra nobene vloge, še zlasti ker tudi sama učiteljica ni jasno povedala, kje naj bo zapisan pravilen odgovor (npr. tako, da bi en primer v tabeli imel zapisano pravilno rešitev)."

Tudi mnogi drugi so se pod izvorno objavo uporabnika X strinjali, da je bila učiteljica s tem, ko je nalogo ocenila z 0 točkami, prestroga. Nekateri so izpostavili tudi, da navodila niso bila dovolj jasna. Se pa je našel tudi posameznik, ki bi namesto 5 točk učencu dal 2,5 točki in učenca opozoril, da vrstni red ni pravilen. 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol