A. B. | 28. 10. 2022, 20:00

Poiskali smo slovensko občino, v kateri bi vsi radi živeli. Zakaj? Razlogi so zanimivi

Profimedia/Facebook/Občina Trzin/fotomontaža

Če bi se lahko preselili kamorkoli, kam bi se? Nekateri bi se najraje v majhno občino v osrednji Sloveniji. Uganete, zakaj?

V osrednjeslovenski statistični regiji je občina, ki meri le devet kvadratnih kilometrov, a velja za tisto, ki v Sloveniji spodbuja in omogoča najvišji življenjski standard. To je občina Trzin. Preverili smo, zakaj evforija nad tako majhnim mestom in bili tudi sami prijetno presenečeni. 

Prebivalci v občini Trzin imajo, sodeč po statističnih podatkih, najbolj ugodno izobrazbeno sestavo prebivalstva. Poleg tega pa prebivalci te občine vozijo tudi najmlajše avtomobile v Sloveniji. 

Čeprav je Trzin tretja najmanjša občina v Sloveniji, spada med razvito, bogatejše in gospodarsko pomembnejše območje naše države, se je občina pohvalila na svojih spletnih straneh. Zaradi ugodne lege Trzin spada med tista slovenska naselja, ki so se v zadnjih letih najbolj razvijala in v katerih je prebivalstvo najhitreje naraščalo. "V nekaj desetletjih se je iz umirjene predmestne vasice s približno 700 prebivalci prelevil v živahno, kipeče naselje z nekaj tisoč prebivalci ter bogato podjetniško in obrtno dejavnostjo."

Več moških kot žensk in nizka povprečna starost 

Na spletnem portalu Statističnega urada Slovenije (Surs) lahko preberemo, da je imela občina Trzin po podatkih iz leta 2020 le 3.930 prebivalcev, od tega 1.970 moških in 1.960 žensk, kar pomeni, da je bilo moških le deset več kot žensk.

Trzinska občina meji na Mestno občino Ljubljana, hkrati pa je križišče pomembnih tradicionalnih poti proti Štajerski in Gorenjski. V bližini so še druga živahnejša poslovno-industrijska središča, kot so Domžale, Mengeš in Kamnik, zato se na območju občine prepletajo številne trgovske, gospodarske in poslovne vezi. Eden od njihovih adutov pa je tudi bližina ljubljanskega letališča.

Na kvadratnem kilometru površine občine je leta 2020 živelo povprečno 456 prebivalcev; torej je bila gostota naseljenosti tu večja kot v celotni državi, ki povprečno znaša 104 prebivalce na kvadratni kilometer. Ker je občina blizu prestolnice, hkrati pa ima vso potrebno infrastrukturo za lagodno življenje, se je v zadnjih letih, kot kažejo statistični podatki, več ljudi v občino priselilo kot pa iz nje odselilo. 

Med prebivalci te občine je bilo število najstarejših – tako kot v večini slovenskih občin – večje od števila najmlajših: na 100 oseb, starih 0–14 let, je prebivalo 134 oseb, starih 65 let ali več. To razmerje pove, da je bila vrednost indeksa staranja za to občino nižja od vrednosti tega indeksa za celotno Slovenijo (ta je bila pri 136).

Povprečna starost občanov v občini Trzin je bila 43,1 leta in tako nižja od povprečne starosti prebivalcev Slovenije, ki je 43,6 leta. 

V občini je bilo – tako kot v večini slovenskih občin – med ženskami več takih, ki so bile stare 65 let ali več, kot takih, ki so bile stare manj kot 15 let; pri moških je bila slika enaka, lahko preberemo na Sursu. 

Delovni učenci, visoka izobrazba 

V občini sta v letu 2020 delovala dva vrtca, obiskovalo pa ju je 238 otrok. Od vseh otrok v občini, ki so bili stari od 1 do 5 let, jih je bilo 87 odstotkov vključenih v vrtec, kar je kar šest odstotnih točk več od slovenskega povprečja. Trzin ima tudi sicer najbolj ugodno izobrazbeno sestavo prebivalstva.

Tukaj ima skoraj 40 odstotkov prebivalcev dokončano višješolsko ali visokošolsko izobrazbo. Za primerjavo  -  v občini Hodoš ima le osem odstotkov prebivalcev dokončano višješolsko ali visokošolsko izobrazbo.

Povprečna mesečna neto plača je v 2020 v tej regiji znašala 1.222 evrov in je bila samo v tej in v osrednjeslovenski regiji višja od slovenskega povprečja.

Vozni park, ki vzbuja zavist

Do leta 1998 je bilo območje občine Trzin del občine Domžale, nato pa so se prebivalci Trzina odločili, da si želijo samostojnosti in nastala je najmanjša občina v Sloveniji. Med 1.000 prebivalci občine jih je kar 707 ob statističnem popisu imelo osebni avtomobil. Ta je bil star povprečno 8 let, kar pomeni, da imajo glede na slovensko povprečje v tej občini najnovejše avtomobile

Povprečno najstarejše avtomobile vozijo prebivalci občine Kanal, in sicer so tam v povprečju stari kar 13 let.

Povprečna starost osebnih avtomobilov je bila tako v Trzinu 8,3 leta, kar je za 2,1 leta manj od slovenskega povprečja, ki je 10,4 leta.