22. 6. 2022, 14:53 | Vir: STA

Nad TikTokom se je zgrnil črn oblak: očitajo mu takšne stvari

Profimedia
Nad TikTokom se je zgrnil črn oblak: očitajo mu takšne stvari (foto: Profimedia)

Preiskava družbenega omrežja TikTok je zaključena, našli pa so več kršitev. 

Evropska komisija in nacionalni potrošniški organi, povezani v mrežo CPC, so zaključili preiskavo družbenega omrežja TikTok glede več domnevnih kršitev pravic potrošnikov.

Profimedia

Kljub nekaj dobrodošlim izboljšavam, ostajajo nekatera zaskrbljujoča vprašanja nerešena, opozarjajo na Zvezi potrošnikov Slovenije.

Več kršitev TikToka

Preiskava se je začela po tem, ko je evropska potrošniška organizacija BEUC, katere članica je tudi ZPS, februarja lani pri Evropski komisiji in mreži nadzornih organov za varstvo potrošnikov vložila prijavo zoper TikTok.

Očitali so mu več kršitev, povezanih z zakonodajo varstva potrošnikov in varstvom osebnih podatkov. Med drugim so trdili, da TikTok uporablja nepoštene pogodbene pogoje, mnogi med njimi da so nejasni, dvoumni in v korist TikToka.

Poleg tega naj bi bila TikTokova politika virtualnih valut nepoštena do uporabnikov.

Po opravljenem dialogu z Evropsko komisijo in mrežo CPC se je družba TikTok zavezala, da bo svoje prakse uskladila s pravili EU o oglaševanju in varstvu potrošnikov, so sporočili iz Bruslja.

Ustrezno morajo označiti sponzorje

Med ključnimi zavezami so na komisiji izpostavili možnost prijave oglasov, ki bi otroke lahko spodbudile ali zavedle k nakupu blaga ali storitev.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by TikTok (@tiktok)

Po novem je prepovedano oglaševanje neprimernih izdelkov in storitev, kot so alkohol, cigarete in t. i. sheme za hitro obogatitev.

Profimedia

Prav tako morajo uporabniki TikToka po novem ustrezno označiti, kadar je vsebina, ki jo objavljajo, sponzorirana s strani določene blagovne znamke. Vsebine uporabnikov z več kot 10.000 sledilci bo TikTok posebej pregledoval, ali je vsebina primerna in skladna s smernicami skupnosti.

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.