Ksenja Žnidaršič | 12. 6. 2024, 19:00
Skok čez mejo: kako poteka delo avtocestne policije v Nemčiji?
Delo avtocestne policije ni ravno najbolj podobno Kobri 11, a vendar se včasih soočijo s primeri, ki jim za vedno ostanejo v spominu.
Evropsko prvenstvo v nogometu je tik pred vrati, priprave so v teku in ljudje se že množično odpravljajo v Nemčijo, kjer bodo podpirali svojo državo. Vsekakor bo to spektakel tega leta, a s tako številnim dogodkom pridejo tudi dodatne nevarnosti. Varovanje v nemških mestih, kjer bodo potekale tekme, bo na najvišji ravni, da bi zagotovili zaščito navijačev ter gledalcev. A vendar nevarnost na obiskovalce ne preži zgolj v mestih, ampak tudi na cesti.
V luči Eura smo se pogovarjali z nemškim avtocestnim policistom, ki nam je predstavil, kako poteka njegovo delo in kaj so največji izzivi njegove kariere. Še ne 30-letni G. J. že nekaj let opravlja delo avtocestnega policista pri Policijski upravi Schwaben Nord. Ta zajema območje Augsburga ter njegovo okrožje, okrožja Aichach-Friedbeg, Dilingen ter Donau-Ries.
View this post on Instagram
24 ur na dan, sedem dni v tednu
Kot nam je povedal sogovornik, je delo izmensko, opravljajo pa ga 24 ur na dan ter sedem dni na teden. "Na avtocestah se zgodi marsikaj. Nesreče, gneče, avtomobilski deli, goljufije z gorivom in še veliko več," je v uvodu povedal. "Kadar nismo na intervenciji, delujemo tudi v okviru nadzora na mejah ter nadzora mednarodnega tranzitnega prometa. Pogosto naletimo na ukradene ali pretihotapljene predmete, mamila ali orožja."
Največ pozornosti pa namenijo prav vožnji pod vplivom alkohola ali mamil. Posebej so pozorni na uporabo varnostnega pasu in uporabo mobilnih telefonov med vožnjo. Pod posebnim nadzorom so tudi vozniki tovornih vozil, kjer preverijo krmilne naprave ter zabeleženo hitrost, čas vožnje in počitka. Pod to spada tudi pregled tehničnega stanja vozila.
View this post on Instagram
"Vozimo se tudi s civilnimi vozili z videokamerami (ProVida 2000). To nam omogoča merjenje hitrosti in razdalje ter posledično kaznovanje dotičnih kršitev," je še povedal G. J. ter dodal, da imajo večkrat tudi velike kontrolne točke, kjer skupaj s kolegi iz drugih zveznih dežel ali organov, kot so državno tožilstvo, carina, okrožna uprava in Zvezni urad za logistiko in mobilnost (BALM), preverjajo številna vozila.
Njihovo delo ne spominja ravno na Kobro 11, vendar je izjemnega pomena za zagotavljanje varnosti udeležencev v prometu. V sklopu svojega dela namreč največkrat naletijo na prometne prekrške, kot sta vožnja pod vplivom alkohola ali uporaba ponarejenih uradnih dokumentov. Dodal je, da kljub porasti nezakonitih prehodov meje na avtocestnem odseku, za katerega je pristojen, ni opazil povečanega števila tihotapcev ljudi.
Najhujša intervencija
Čeprav je vsak dan priča prometnim nesrečam zaradi nepravilne menjave voznega pasu, neprilagojene hitrosti ali zaradi premajhne varnostne razdalje, pa je en primer ostal globoko zakoreninjen v njegovem spominu. Kar je bilo na prvi pogled videti kot običajna prometna nesreča, je v resnici šlo za poskus uboja. Moški je takrat na cesti B17 namreč z avtom namerno zapeljal v drevo blizu WWK Arene, da bi tako umoril svojo ženo. Obtoženi je krivdo sicer zanikal ter dejal, da je šlo zgolj za prometno nesrečo, je še povedal sogovornik.
Za zaključek je še povedal, da so največkrat prehitri vozniki prav moški, ti pa so tako Nemci kot drugi državljani. "Čeprav se ne spomnim nobenega posameznega primera, se je pa tudi že zagotovo zgodilo, da je Slovenec vozil prehitro in je moral plačati kazen," je še zaključil.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere