17. 4. 2024, 20:27 | Vir: STA

Evropski regulator ostro nad upravljavce družbenih omrežij: spletne platforme ne bi smele siliti uporabnikov v ...

Profimedia

Spletne platforme, kot je Meta, ne bi smele siliti uporabnikov v plačilo za zasebnost podatkov, s tem ko ponujajo plačljive verzije družbenih omrežij, ki so brez oglasov, je na svoji spletni strani objavil Evropski odbor za varstvo podatkov (EDPB). 

Prepričan je, da potrošniki ne bi smeli izbirati zgolj med možnostma privoli ali plačaj. "Spletne platforme bi morale uporabnikom omogočiti resnično izbiro pri uporabi modelov privolite ali plačajte. Modeli, ki jih imamo danes, običajno od posameznikov zahtevajo, da predajo vse svoje podatke ali plačajo," je v izjavi dejala predsednica EDPB Anu Talus.

Evropski regulator je prepričan, da morajo upravljavci ves čas paziti, da se temeljna pravica varstva podatkov ne spremeni v funkcijo, za katero morajo posamezniki plačati. "Če se upravljavci odločijo zaračunati dostop do 'enakovredne alternative', bi morali precej razmisliti o ponudbi dodatne alternative. Ta brezplačna alternativa bi morala biti brez vedenjskega oglaševanja," je poudaril EDPB.

Profimedia

EDPB je mnenje podal potem, ko so ga državni regulatorji zasebnosti na Nizozemskem, Norveškem in v Nemčiji pozvali, naj preuči modele soglasja ali plačali, ki so jih sprejele velike spletne platforme, kot je Meta, pod katero sodita tudi družbeni omrežji Facebook ali Instagram.

Ameriški tehnološki velikan se je lani zaradi sprememb pravne podlage za zbiranje in obdelavo podatkov uporabnikov odločil, da v EU uvede plačljivi verziji družbenih omrežij Facebook in Instagram, ki sta brez oglasov. Brezplačna uporaba družbenih omrežij je še naprej na voljo tistim uporabnikom, ki se strinjajo s ciljnim oglaševanjem, kar pa se EDPB ne zdi sprejemljivo.

Meni namreč, da v takšnem sistemu plačljive naročnine večina uporabnikov soglaša z obdelavo svojih podatkov za uporabo storitve, vendar ob tem ne razume vseh posledic svojih izbir. Naročnina za uporabo Facebooka in Instagrama v EU brez oglasov v spletnih brskalnikih na osebnih računalnikih sicer znaša 9,99 evra na mesec, na pametih telefonih pa 12,99 evra na mesec.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord