Ma.Po. | 30. 4. 2024, 08:00

Do konca zmedeni tujci ne razumejo slovenskih znakov in omejitev hitrosti: "Na koncu pa te še oglobijo!"

Bobo

Je res tako zelo težko voziti po slovenskih cestah, kot trdijo številni?

Slovenske omejitve hitrosti so za tuje voznike zelo nenavadne, se strinjajo člani popotniškega foruma Slovenia Travel Forum na Facebooku. "Jasno mi je, kako enostavno tu dobiš kazen, če si tujec in nisi vajen takšnih pravil,"  je potožil britanski popotnik Decca

Kaj jih tako bega?

"Sem iz Združenega kraljestva, vozil sem po Franciji in Španiji, vendar je omejitev hitrosti v teh krajih veliko bolj očitna. Medtem se v Sloveniji pričakuje, da to kar veš," se jezi Britanec in dodaja, da se mu poleg zmede z znaki za hitrost zdijo tudi naše prometne kazni previsoke.

Njegov rojak James, ki živi v Sloveniji, je na to odgovoril: "Povsem razumem, zakaj slovenske hitrostne omejitve zmedejo vse, ki ne živijo tukaj. Na splošno povzročijo to, da vozniki vozijo prepočasi. Ko se omejitev hitrosti na križišču zmanjša z recimo 90 na 70 kilometrov na uro, se po križišču samodejno poveča, v Veliki Britaniji pa ni tako. Omejitev hitrosti se namreč tam ne spremeni, dokler ni drugega znaka za hitrost," je primerjal hitrostna pravila v obeh državah. 

Borut Živulović/Bobo

Vključila se je Slovenka, ki je razložila: "Res je, križišče samodejno vrne omejitev hitrosti na vrednost, ki je bila pred znakom za hitrost - v naselju 50, zunaj njega pa 90. V primeru, da vidite krajevno tablo brez črne obrobe, vožnje ne upočasnite, takšna tabla pomeni, da gre za razpršeno poselitev. Če je torej omejitev pred tem 90 ali 70 kilometrov na uro, enako velja tudi po tabli za naselje brez obrobe." 

"Obratno velja, če je znak s črno obrobo, kar pomeni, da skozi neki kraj veljajo pravila vožnje v naselju, kar pomeni omejitev hitrosti na 50 kilometrov na uro," je tujcem pojasnjevala domačinka.

To težko razumejo

Oglasil se je še nekdo, ki je imel težave z vožnjo po Sloveniji. "Vse skupaj je precej frustrirajoča, Slovenci so odrasli s takšnimi tablami in se ne zavedajo, da drugje ni tako. Potem pa te še oglobijo z visoko kaznijo, saj ne razumejo, da drugi pričakujemo znak vsakič, ko pride do spremembe omejitve hitrosti."

Debato je še malo razplamtela tujka, ki živi v Sloveniji: "Tudi mene to pogosto zmoti. Zgodi se, da je bil na avtocesti pred predorom najprej znak za 60 kilometrov na uro, nato na vhodu v predor znak za 100, po 200 metrih znak za 80 in spet čez naslednjih 200 metrov nov znak za 60. No, pa bodi pameten ... Tukajšnji prebivalci o teh spremembah ne razmišljajo, zanje je normalno, da je vsakih 50 sekund nova omejitev hitrosti, zato večina ves čas vozi 60 kilometrov na uro."

Bobo

Tudi Švedinja Anne je delila svojo izkušnjo: "Dolgo je trajalo, da sem razumela pravila na slovenskih cestah, a mi je uspelo. Vseeno se mi zdi, da ne glede na to, s kakšno hitrostjo vozim, imam vedno za sabo razjarjenega domačina. Ja, oprostite, no!" 

"V Sloveniji me moti pomanjkanje znakov, ki bi označevali prednost prometa. Ko sem ugotovil, da zelena luč v križišču velja tako za avtomobile kot pešce ob strani, sem umiral od smeha," smo lahko prebrali odziv komentatorja Matthewa.

Neki ameriški član pa je po vseh prebranih komentarjih na popotniškem forumu zaprepadeno zapisal: "Lepa reč, zdaj sem pa res zmeden pred svojim obiskom v Sloveniji."

Ponekod je še huje 

Oglasil se je nemški komentator Michael, ki je dejal: "Nemčija je šele grozna. Prisežem, da sem dobil kazen za prehitro vožnjo, ko sem zmanjšal s 35 na 30 kilometrov na uro. Še hodim hitreje od tega." 

Borut Živulović/Bobo

Poljakinja Katarzyna je ob tem naštela: "Vabljeni, da se vozite skozi Avstrijo, Slovaško, Češko in vse do Nemčije. Ali poznate njihove omejitve hitrosti na avtocesti? V primerjavi z vsemi temi državami je Slovenija pravi raj na zemlji za voznike."

Novo na Metroplay: Aljoša Bagola in Matej Šarc│1, 2, 3 ... bis! Podkast Slovenske filharmonije