L. PA. | 15. 9. 2023, 07:00

Avtoceste neprevozne zaradi dolgih kolon tovornih vozil, vozniki besni: "Uprava Darsa naj se zamenja!"

VALTER LEBAN/BOBO

Ponedeljkova prometna nesreča na južni ljubljanski obvoznici se je zgodila na območju, ki je podvržen zastojem, po besedah dnevnih voznikov pa tudi nedovoljenim manevrom, kot je prehitevanje tovornih vozil. Poleg tega, da ta pogosto kršijo prometne predpise, se vozniki pritožujejo tudi nad prenasičenostjo avtocest z njimi ...

V ponedeljek se je na južni ljubljanski obvoznici zgodila huda prometna nesreča, ki jo je povzročil 56-letni voznik tovornega vozila. Kot so sporočili policisti, je voznik tovornega vozila vozil v smeri proti Kopru, ko je pripeljal do kolone vozil, ki se je ustavila v popoldanski prometni konici, pa je brez zaviranja trčil v osebno vozilo.

To je potisnilo naprej v drugo osebno vozilo, obe vozili sta pristali v drugem tovornem vozilu, nato pa še v osebnem vozilu s prikolico. V nesreči so umrle kar tri osebe.

Posledice prometne nesreče so odstranjevali skoraj ves dan, zato je bilo gibanje po celotnem ljubljanskem avtocestnem obroču močno omejeno. V večernih urah vožnja po desnem pasu severne ljubljanske obvoznice, v smeri od Novih Jarš do Šiške praktično ni bila mogoča, saj so ga v celoti okupirala tovorna vozila, ki so se med seboj tudi prehitevala, nam je na primer sporočila bralka.

Črn dan na slovenskih cestah je tako spet odprl debato o prenasičenosti slovenskih avtocest s tovornimi vozili, pa tudi neupoštevanju cestnih predpisov voznikov tovornih vozil.

Nesreča se je namreč zgodila na območju, kjer, vedo povedati dnevni vozniki, tovornjaki kljub prepovedi prehitevanja, ki je od nedavnega v veljavi, prehitevajo po obeh straneh. Pogosto je problem tudi njihova nezbranost, gledanje filmov med vožnjo in podobno. 


"Kar se dogaja na naših avtocestah, je kriminal. Vožnja po avtocesti je postala nemogoča zaradi del na cestah, ki trajajo po dve leti. Vozniki tovornih vozil se prehitevajo med seboj, kljub temu da imajo prepoved prehitevanja. In varnostna razdalja je zgolj 'črka na papirju'," je na svojem Facebook profilu na primer napisal Roni Kordiš, avtor znanega bloga had.si.

Kordiš je v svojem zapisu namignil, da bi moralo priti do zamenjave uprave Darsa, saj težav slovenskega avtocestnega omrežja več kot očitno ne rešujejo dovolj učinkovito. Nanje smo se zato obrnili z vprašanjem, ali je mogoče število tovornih vozil na cestah na kakršen koli način omejiti ali pa vsaj povečati nadzor in sankcije za voznike, ki kljub prepovedim prehitevajo, ne vozijo po omejitvah ali med vožnjo uporabljajo mobilne naprave.

Lansko leto vozniki tovornih vozil zaradi prehitevanja prejeli skoraj 1300 glob

"Zaradi vse večje gostote prometa je odsek, kjer se je zgodila nedavna prometna nesreča, dnevno podvržen zastojem. Zastoj je bil zaznan že pred mestom nesreče in vozniki so bili obveščeni o nevarnost zastoja na elektronskih portalih tam, kjer imamo postavljene," nam je sporočil Marjan Koler z Darsa. "V tem trenutku je na ljubljanski obvoznici v izvedbi projekt postavitve dodatnih elektronskih portalov nad našimi avtocestami."
 
V nadaljevanju je razložil, da vse projekcije prometa na avtocestnem omrežju nakazujejo rast in nič drugače ni na južni ljubljanski obvoznici. Kot so pristojni na Darsu že večkrat povedali, gre za problem, ki ni rešljiv čez noč. Ob začetku študijskega leta pričakujejo še dodaten porast prometa ob dnevnih prometnih konicah. Poleg tega ugotavljajo, da so vozniki med vožnjo vse bolj pod vplivom raznih distrakcij in niso osredotočeni na vožnjo oziroma na promet.

Žiga Živulović jr./Bobo

Glede prehitevanja tovornih vozil pa je komentiral, da se je po opažanju pristojnih sodelavcev po postavitvi signalizacije, ki prepoveduje prehitevanje, število takšnih kršitev sicer zmanjšalo, vendar ne dovolj in kultura voznikov na tem področju bi lahko bila zagotovo boljša.

"Policija je, kolikor smo seznanjeni, v letu 2022 voznikom tovornih vozil zaradi prehitevanja izdala skoraj 1300 glob. Do sredine maja letos pa je policija obravnavala skoraj 600 tovrstnih kršitev, v enakem obdobju lani pa nekaj manj kot 500. Globa za kršitelje znaša 300 evrov," je dejal. "Poleg tega so še cestninski nadzorniki DARS v lanskem letu obravnavali 100 tovrstnih kršitev, medtem ko so v letošnjem do začetka septembra izdali 52 glob zaradi prehitevanja. Tudi te globe se, tako kot za cestninske oziroma vinjetne prekrške, stekajo v državni proračun in niso prihodek družbe DARS."

Omejitev prehitevanja težkih tovornih vozil med 6. in 18. uro sicer velja od 1. novembra 2021. Prepoved prehitevanja čez dan velja za tovorna vozila, težja od 7,5 tone največje dovoljene mase. Označena je s prometnim znakom za prepovedano prehitevanje za tovorna vozila z dopolnilnima tablama, ki sta sestavni del prometnega znaka.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol