L. PA. | 10. 10. 2023, 13:31

Vikend v znamenju flamenka: nastopi priznanih izvajalcev in prvi simpozij na temo sodobnega flamenka

Profimedia

V soboto se bodo na enem odru združili vsi slovenski ustvarjalci, ki se profesionalno ukvarjajo s sodobnim flamenkom, v nedeljo pa sledi nacionalni simpozij, namenjen temu, da se o flamenku začnemo pogovarjati na višji ravni.

Umetniški cikel Noches de Tablao je ljubiteljem flamenka bržkone že dobro poznan. Poteka od leta 2017, ko ga je ustanovila plesalka flamenka Urška Centa; sprva v ljubljanskem neodvisnem gledališču Pocket Theater, od leta 2021 pa v koprodukciji s Cankarjevim domom v različnih institucijah po Sloveniji, in zajema različne interdisciplinarne umetniške dogodke, ki so osnovani predvsem na živi povezavi glasbe in plesa, ter izobraževalne in teoretske vsebine. 

Prihodnji vikend, 14. in 15. oktobra, se bosta zvrstila kar dva. V soboto, 14. oktobra, se bodo v Atriju ZRC na dogodku 4 miniature na enem odru združili vsi štirje slovenski ustvarjalci, ki se profesionalno ukvarjajo s koreografijo in plesom sodobnega flamenka: Ana Pandur, Mitja Obed, Anja Mejač in Urška Centa. 

Gre za avtorje različnih generacij, umetniških nazorov, pristopov in poetik, ki so tekom zadnjih desetletij vsak na svoj način trajno prispevali k oblikovanju in prisotnosti flamenka v domačem gledališkem prostoru in Slovenijo postavili na zemljevid te umetniške prakse.

V 4 miniaturah se srečujejo kot štirje ustvarjalci, ki na istem kraju in ob istem času pripravljajo vsak svoje, izvirno in za dogodek zasnovano koreografsko miniaturo. V njih prestopajo meje lastnega kreativnega medija, se sprehajajo po robu definicij žanra in formata ter iščejo nove kombinacije in kontekste odrskega sobivanja z drugimi performerji.

Njihovo aktualno delo aktivno sega tudi na področje glasbe, odpira vprašanja o razmerju med plesnim telesom in zvokom ter prežemanjih koreografije sodobnega flamenka z okoljem, v katerem bivajo. Tako se srečujejo v razumevanju plesa flamenka kot zvočila ter razmisleku in uporabi gibajočega telesa kot zvočnega inštrumenta.

Osebni arhiv

Prostor za pogovor o flamenku na višji ravni

Naslednji dan, v nedeljo, 15. oktobra, pa na isti lokaciji sledi I. nacionalni simpozij Kako misliti flamenko?, ki ga organizirajo vsi štirje plesalci in je namenjen temu, da se bo mogoče o flamenku kot sodobni scenski praksi končno lahko pogovarjalo na višji ravni in v družbi priznanih plesnih ustvarjalk in teoretičark Mateje Bučar, Maše Radi Buh, Snježane Premuš in Ivane Maričič.

Njegova tema bo tokrat flamenko kot sodobna uprizoritvena praksa v slovenskem kulturnem prostoru, namen pa je med drugim prevpraševanje površinske splošne predstave o flamenku ter raziskovanje vzporednic med sodobnim flamenkom in sodobnimi uprizoritvenimi praksami. Poseben poudarek v prihajajoči prvi ediciji bodo organizatorji namenili koreografskim postopkom in ustvarjalnim izkušnjam, ki, izhajajoč iz jezika flamenka, združujejo raznovrstne uprizoritvene prakse, in njihovemu umeščanju v slovenski kulturni prostor.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol