A. B. , A. Ko. | 5. 8. 2022, 12:06 | Vir: Avtomagazin

Vemo, da rad uživa v Strunjanu, ampak - ste vedeli, kakšen avto vozi Jan Plestenjak?

Marko Delbello Ocepek

Priljubljen glasbenik je strasten oboževalec avtomobilov, a se po primorskih ulicah ne zapelje s prav vsakim. Izvedeli smo, če še vozi znamenitega Porscheja in kateri je bil njegov prvi jekleni konjiček.

Jan Plestenjak je Škofjeločan, ki je že pred več leti svoj dom našel na Obali. A slovenski glasbenik ni le izjemno oboževan pevec, temveč velja tudi za enega večjih avtomobilskih navdušencev. Prizna, da se mnogokrat odpravi na potep, ker v hitri vožnji na štirih kolesih najde svoj mir. 

Tisti, ki ga poznajo nekoliko dlje, vedo, da je bil dolga leta lastnik srebrnega Porscheja 911.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jan Plestenjak (@janplestenjak)

Slovenski pevec je v pogovoru za Avtomagazin razkril vse podrobnosti, ki so vas zanimale o avtomobilistični strasti. Med drugim tudi, kateri je bil prvi avtomobil in ali je Porsche še zmeraj prva izbira. 

"Zdi se, da izgubljamo, saj je pomembna tudi strast ..."

Zelo pogosto spremlja avtomobilske novosti, a v njih ne prepozna vedno dobre kombinacije med udobjem in (športno) strastjo. "Vse kar se dogaja v avtomobilski industriji, gre po mojem mnenju narobe," pove in doda, da ga moti to, da so avtomobili vse težji. "Zdi se mi, da lahko lahek avto dobiš le, če kupiš kakšen eksotičen avtomobil z nenormalno ceno."

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jan Plestenjak (@janplestenjak)

"Avtomobili, ki so namenjeni vsakodnevni uporabi so sicer izjemno prijetni, napredek je izjemen, to je treba priznati, postali so udobni in varni, preprosti in prijetni za vožnjo, a zdi se, da izgubljamo, saj je pomembna tudi strast." 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jan Plestenjak (@janplestenjak)

Prepoznava, da se to ne dogaja le v avtomobilizmu, temveč tudi v drugih umetnostih, kot sta glasba in film, zato tudi sam pred elektriko poseben, "romantičen odnos" čuti v konjičkih na bencinski pogon. "Zdi se mi, da izgubljamo ostrino, pogovarjamo se zgolj o formi, ne pa tudi o vsebini." 

"Če dirkaš z velikim avtomobilom, si 'kmetavzar', nato pa bo prišel Mini Cooper z 200 'konji' in te 'scat peljal' na ovinkih."

Kot pojasnjuje se mu zdi krivično tudi to, da strast pripada le avtomobilom, ki si jih lahko privoščijo le "multimilijonarji. Ne razumem velikih limuzin in križancev s 600 'konji'. Ne vidim smisla."

Izbiro prvega avtomobila obžaluje 

"Moj prvi avtomobil je meni naredil veliko škode v življenju, saj so bili zaradi njega zavistni vsi, ker niso vedeli, kako poceni avtomobil je. Leta 1991 sem imel Pontiac Firebirda," je pojasnil

Čeprav je šlo za razmeroma dostopen avtomobil mu je prinesel veliko težav, zato tudi sam pravi, da "res ni bil nič posebnega," in dodaja: "... mi je bilo kar nekoliko žal, da sem ga imel."

Veliko pozornosti je že vzbujal zaradi videza, saj so mnogi menili, da gre za Ferrarija, "čeprav je bil le 'ubožec' s 140 'konji', težak in neokreten avtomobil," pove Plestenjak.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jan Plestenjak (@janplestenjak)

Ljubezen do motorjev ga je premamila v prodajo avtomobila, kar še danes obžaluje

Kar dvajset let je glasbenik vozil Porsce 911 993 4S, a ga je zaradi vse pogostejših voženj z motorjem prodal: "Prodal pa sem ga, ker sem se začel veliko voziti z motorjem in naenkrat sem dobil občutek, da mi ne nudi športnega zadovoljstva, ker je imel motor pač toliko boljše zmogljivosti." A prodajo obžaluje. "Cene so šle kasneje v nebo in prodal sem ga za toliko denarja, za kolikor sem kasneje kupil novega Caymana," še dodaja. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jan Plestenjak (@janplestenjak)

Nič več poršejist, temveč ...  

... je strast našel v drugi avtomobilski znamki: "Že mnogo let imam Mercedes-Benz SEC 500 W126. To je po mojem mnenju ena od zadnjih serij Mercedesov, ki so še klasične in so narejene, kakor morajo biti," je pojasnil in namignil, da izjemno ceni nadgrajen tradicionalni "dizajn".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jan Plestenjak (@janplestenjak)

"Moj avtomobil je letnik 1990, predzadnje leto proizvodnje in mi je zaradi oblike iz 70. let izredno 'seksi', hkrati pa je avtomobil, ki ponuja vse, kar rabiš, in je super tudi za vsakodnevno vožnjo." 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jan Plestenjak (@janplestenjak)

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel