N.Z. | 10. 10. 2023, 13:09
"S temi službami je konec. Stoodstotno," trdi šef podjetja, ki je 90 % zaposlenih zamenjal z boti
Vstop umetne inteligence na trg že povzroča motnje, Suumit Shah, ki je zamenjal 90 odstotkov zaposlenih s chat-boti, pa je pojasnil, katera delovna mesta so najbolj ogrožena.
Potem ko je poleti odpustil približno 90 odstotkov zaposlenih v svojem podjetju, se je izvršni direktor indijskega podjetja Dukaan Suumit Shah na Twitterju pohvalil z odličnimi rezultati svojega robota, ki temelji na ChatGPT, ki nadomešča ljudi.
Klepetalnega robota, ki temelji na umetni inteligenci, so najprej učili na komunikaciji svojih zaposlenih, ki zagotavljajo storitve klicnih centrov, in izkazalo se je, da lahko umetna inteligenca odgovori na vsa vprašanja tako dobro kot ljudje.
Odločitev o tem, kaj storiti potem, naj bi bila težka, a nujna.
We had to layoff 90% of our support team because of this AI chatbot.
— Suumit Shah (@suumitshah) July 10, 2023
Tough? Yes. Necessary? Absolutely.
The results?
Time to first response went from 1m 44s to INSTANT!
Resolution time went from 2h 13m to 3m 12s
Customer support costs reduced by ~85%
Here's how's we did it 🧵
Plaz kritik
Takšen odnos do zaposlenih je sprožil plaz kritik, pa ne toliko zaradi samih odpuščanj, temveč zaradi hvaljenja umetne inteligence na platformi X. Suumit Shah je namreč zapisal, da ne le, da njihov chatbot hitreje daje odgovore in hitreje rešuje težave, temveč tudi, da so uporabniki po njegovi zaslugi uspeli znižati svoje stroške za kar 85 odstotkov.
"Zdelo se mi je logično zamenjati celotno ekipo z botom, ki je recimo stokrat pametnejši, ki se takoj odzove in me stane stotino tega, kar bi moral plačati za ekipo za podporo uporabnikom," so besede, s katerimi je Shah pojasnil prednosti uporabe umetnih inteligenco v svojem podjetju za The Washington Post.
Zanj bi bilo skratka smiselno, da gredo po isti poti tudi druga, podobna podjetja, ki bodo lahko nadomestila ljudi z umetno inteligenco na ustreznih položajih in tako izboljšala svoje poslovanje in znižala stroške.
V intervjuju za The Washington Post je nato še povedal, da vsi klicni centri ne bodo odpustili vseh zaposlenih, kar zadeva delovna mesta, ki vključujejo 'copy & paste' odgovore, pa jih bo zagotovo lahko nadomestila generativna umetna inteligenca.
"Takih služb je konec. Stoodstotno."
Indijci in Filipinci prvi na udaru
Glede na to, da zahodna podjetja v klicnih centrih pogosto zaposlujejo ljudi iz Indije in s Filipinov, bi lahko številna odpuščanja v kratkem času vplivala na gospodarstvo teh držav.
Ob tem pa seveda niso ogrožena le delovna mesta v kontaktnih centrih.
Pred kratkim je Emad Mostaque, izvršni direktor Stability AI, opozoril na podoben problem za Indijo, vendar s programerji. Boji se, da bi lahko do leta 2025 številni indijski programerji, ki delajo za zahodna podjetja, ostali brez dela.
Eno je gotovo: umetna inteligenca prinaša številna odpuščanja v prihodnosti.
Število odpuščenih naj vendarle ne bi bilo tako veliko, kot so kazale nekatere prvotne pesimistične napovedi. Vsaj ne na začetku. Bo pa umetna inteligenca zagotovo nadomestila ljudi na številnih delovnih mestih in vprašanje je, kaj bodo ti ljudje storili potem – jasno je, da se bodo zanje zaprla vrata služb, kjer bo delo delno ali povsem prevzela umetna inteligenca.
Povzeto pisanju zimo.dnevnik.hr