L. PA. | 8. 2. 2024, 07:00

Zgodba o uspehu: mladi slovenski podjetnik z inovativnim produktom do 40 milijonov evrov prihodkov

Instagram/my.bird.buddy/posnetek zaslona

V zadnjih dveh letih je njegovo podjetje prodalo več kot sto tisoč pametnih ptičjih hišic s kamero.

Franci Zidar je eno od imen, ki so se letos uvrstila na seznam vplivnih osebnosti v regiji Bloomberg Adria TOP 50. Zidar si je uvrstitev med vplivne posameznike prislužil zaradi svojega startupa Bird Buddy, ki je v najnovejši akciji na globalni platformi za množično financiranje Kickstarter zbral 4,19 milijona evrov. Pametna ptičja hišica in kopalnica z vgrajeno kamero sta prepričali skoraj 23 tisoč ljudi.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bird Buddy (@my.bird.buddy)

Tudi sicer je Bird Buddy izjemno uspešen: v zadnjih dveh letih so prodali več kot sto tisoč pametnih ptičjih hišic s kamero in ustvarili 40 milijonov evrov prihodkov. To je bila njihova druga akcija prek Kickstarterja, pri prvi so zbrali več kot pet milijonov evrov, skupaj torej 11 milijonov, so zapisali pri Bloomberg Adria.

Po prvi kampanji se je Bird Buddy uvrstil tudi na seznam najboljših tehnoloških daril The Wall Street Journal in na seznam 200 najboljših inovacij leta 2023. 

Bliskovit vzpon: v treh letih do sto zaposlenih in 40 milijonov evrov prometa

Po pisanju Svet24 je Zidar otroštvo in del mladosti preživel v Šmarju pri Jelšah, tri leta je študiral pravo in se nato preusmeril na zasebni multimedijski inštitut SAE, kjer je bil najboljši študent v letniku, podjetniško idejo pa je z dolgoletnim prijateljem Žigo Vrtačičem začel razvijati ob pivu. Zamisel sta nato pol leta raziskovala in ugotovila, da zanjo dejansko obstaja trg.

"Ko je Žiga predlagal svojo idejo, je bila to zanj ozka zamisel – izdelati ptičjo hiško s kamero. Meni so v mislih začele švigati še druge ideje. Ptiči so lepe živali pisanih barv, veliko se jih seli po svetu, številni s sabo nosijo lepe zgodbe. Zgodba razvoja ptičje krmilnice s kamero me je še bolj posrkala, ko sva z Žigo ugotovila, da je za takšen izdelek ogromno zanimanja," je Zidar pojasnil za Svet24 in dodal, da so ljudje radovedni in da jih zanima, kakšne ptice živijo v bližini njihovega doma. Sploh v ZDA, kjer je krmiljenje ptic drugi najbolj priljubljen konjiček na prostem, takoj za vrtnarjenjem: kar 70 milijonov Američanov hrani ptice okoli svojega doma.

Morda vas zanima tudi:

"Ta konjiček ljudem na preprost način odpira vrata v naravo. Na tem temelju sem začel graditi zgodbo našega izdelka, ki ni le ptičja krmilnica s kamero, ampak ljudem vsak dan še približa in poenostavi stik z naravo. In res približno od 80 do 90 odstotkov prodaje naše krmilnice ustvarimo v ZDA. Tja se načrtno usmerjamo tudi zato, ker gre za res velik trg," pravi mladi podjetnik, ki danes zaposluje skoraj sto ljudi.

"Z izzivi se soočamo ves čas, še zdaleč ne gre vse gladko. Tako hitra rast, kot jo je imel Bird Buddy, je zelo redka. Pred dvema letoma in pol nismo imeli ne izdelka ne ekipe. Zdaj imamo skoraj sto zaposlenih in 40 milijonov evrov prometa. To s sabo prinese veliko razpotij, kjer se je treba odločiti o pomembnih stvareh. Včasih se odločiš narobe, kar je normalno.

Če imaš dobro ekipo in primeren odnos, je mogoče rešiti marsikatero težavo. Bistvo mojega dela je predvsem obvladovati tveganja. Dobro moram presojati, kaj je za podjetje manj tvegano in kaj ima za našo ekipo višjo dodano vrednost," je še povedal za Svet24.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol