12. 6. 2022, 11:54 | Vir: STA

Nekateri romski otroci se do vrstnikov in učiteljev obnašajo neprimerno, a niso vsi Romi enaki

Twitter/Delo

Stereotipi so še vedno prisotni, a romski učenci večinoma opisujejo odnose v šoli kot dobre.

Raziskava, ki jo je v okviru svojega magistrskega dela opravila študentka Filozofske fakultete Univerze v Mariboru Laura Kovač, je pokazala, da se romski učenci v Prekmurju in na Dolenjskem dobro počutijo v osnovni šoli. 

Rezultati raziskave, ki jo je opravila leta 2020 na podlagi pogovorov z romskimi otroki tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole in njihovimi materami, avtorico navdajajo z optimizmom. "Počutijo se dobro. Imajo dobre odnose tako z učitelji kot sošolci," je povedala.

"Na podlagi tega lahko sklepamo, da romski učenci dajejo velik pomen odnosom z drugimi akterji v šoli," je v magistrski nalogi, ki je bila nagrajena z Miklošičevim priznanjem za leto 2021, sklenila Laura Kovač. "Njihove pripovedi so pokazale, da se z izjemo nekaj učencev romski otroci v šoli čutijo sprejete," je dodala.

Romski učenci šolo radi obiskujejo zaradi zavedanja pomena izobraževanja za prihodnost

Diskriminacija je sicer še vedno prisotna. "Odnosov z ostalimi vrstniki namreč romski učenci niso opisovali tako pozitivno kot odnose s sošolci. Velikokrat so izpostavili, da vrstniki v šoli niso prijazni do njih oziroma nasploh do učencev iz romske skupnosti in da jih ne marajo zaradi tega, ker so Romi," je zapisala.

Romski učenci so zelo pogosto izrazili mnenje, da je vedenje nekaterih romskih učencev do vrstnikov in učiteljev neprimerno, kar vpliva na negativen odnos vrstnikov do romskih učencev. Ob tem so poudarili, da niso vsi Romi enaki. "Na podlagi naših ugotovitev in opažanj pri delu z romskimi učenci bi lahko sklenili, da si romski učenci velikokrat želijo oziroma potrebujejo priložnosti za druženje s slovenskimi vrstniki, da bi se bolje spoznali med seboj," je dodala.

Romske matere so vrstnike svojih otrok v šoli pogosteje kot njihovi otroci označile za diskriminatorne. Tudi one so kot razlog za takšen odnos navajale stereotipe o Romih. Je pa tudi med materami veliko takšnih, ki so pohvalile odnos vrstnikov do njihovih otrok.

Romski učenci so svoje učitelje opisali kot prijazne in pravične, tudi matere so ocenile, da učitelji romske otroke obravnavajo enako kot ostale učence.

Novo na Metroplay: Kako se dobro ločiti? | N1 podkast s Suzano Lovec