Ksenja Žnidaršič | 12. 1. 2024, 11:16

"Televizijski ponudnik je iz ponudbe odstranil nekaj programov. Ali sem upravičen do brezplačne odpovedi?"

Profimedia

Če vaš televizijski ponudnik spremeni ponudbo programov, imate 60 dni časa, da od naročniške pogodbe odstopite. 

Nedavno je veliko prahu dvignila novica televizijskega ponudnika T-2, da iz svoje programske sheme izklapljajo tri programe: Planet TV, Planet TV 2 ter Planet Eva. Tako naj bi 3. januarja v sklopu T-2 TV zaživela nova programska shema, ki pa naj ne bi vključevala omenjenih treh programom. Kot razlog za to je vodstvo ponudnika navedlo neuspela pogajanja z medijsko hišo Planet TV. Kot so še zapisali, je Planet TV s svojim zahtevkom želel drastično dvigniti cene ter spremeniti pogoje sodelovanja do te mere, ki je v družbi T-2 niso mogli sprejeti.

Novica o ukinitvi programov je naletela na veliko ogorčenje javnosti, tako so mnogi pozvali k prekinitvi pogodbe z omenjenim ponudnikom. A le nekaj dni pozneje je družba T-2 sporočila veselo novico, da so z medijsko hišo Planet TV dosegli dogovor, ki je sprejemljiv za obe strani. Tako so bili z 8. januarjem vsi ukinjeni programi ponovno vključeni v televizijsko shemo. V opravičilo za nastalo situacijo pa je T-2 svojim gledalcem omogočil ogled najbolj gledanih vsebin Planet TV v njihovi videoteki, obenem pa so omogočili tudi brezplačen ogled programske sheme XL HD.

Ali je odpoved pogodbe v tem primeru brezplačna?

Pri tem se zagotovo poraja vprašanje, ali smo kot naročniki televizijskega ponudnika primorani še naprej ohraniti naročnino, v kolikor ponudnik ukine programe, ki so bili nudeni v prvotni pogodbi. Vprašanja smo naslovili na družbo T-2, kjer so zapisali, da "naročniki, na katere se navedene spremembe nanašajo in ki se s spremembami ne strinjajo, imajo v skladu s prvim odstavkom 192. člena ZEKom-2 pravico v roku 60 dni od prejema obvestila odstopiti od naročniške pogodbe brez kakršnihkoli dodatnih stroškov (na primer stroškov prekinitve naročniškega razmerja oziroma drugih administrativnih stroškov, pogodbenih kazni, zneskov prejetih ugodnosti in drugih dogovorjenih nadomestil), pri čemer pa morajo poravnati zapadle in neplačane obveznosti".

Žiga Živulovič jr./Bobo

V kolikor se naročniki odločijo obdržati prejeto terminalsko opremo (modem ipd.), so v primeru odstopa od naročniške pogodbe dolžni plačati tudi nadomestilo za opremo. Če pa naročniki vrnejo opremo, pa so primorani operaterju plačati uporabnino za čas uporabe terminalske opreme, operater pa jim vrne kupnino.

Na T-2 sicer niso povedali, koliko naročnikov je odstopilo od pogodbe po obvestilu o prekinitvi sodelovanja s Planet TV, češ da gre v tem primeru za poslovno skrivnost.

Kaj pa drugi ponudniki?

Pri televizijskem ponudniku Telemach je odstop od pogodbe enak. V kolikor se naročnik ob spremembi naročniških pogojev (denimo ukinitev programa iz televizijske sheme) s tem ne strinja, ima v roku 60 dni od prejema obvestila možnost odstopiti od naročniške pogodbe brez plačila kakršnihkoli dodatnih stroškov. Prav tako morajo tudi v tem primeru poravnati zapadle in neplačane obveznosti.  

Čeprav vprašanja nismo naslovili na vse televizijske ponudnike, je varno sklepati, da ti pogoji veljajo za vse, saj zakon o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2) v 192. členu predvideva, da imajo ob vsaki enostranski spremembi pogojev, določeni v naročniški pogodbi, naročniki "pravico v roku 60 dni od prejema obvestila odstopiti od naročniške pogodbe" brez kakršnihkoli dodatnih stroškov.

Profimedia

Naročnik pa nima pravice odstopa od pogodbe, če je predlagana sprememba izključno v korist končnega uporabnika ali je zgolj administrativne narave in nima negativnih posledic za končnega uporabnika ali pa je potrebna zaradi uskladitve z zakonom oziroma na njegovi podlagi sprejetimi predpisi.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord