Š. T. | 12. 2. 2023, 08:10
To je največji športni šov na svetu, a vseeno ne boste verjeli, koliko je vredna pičla sekunda oglasa
Finalna tekma sezone v ligi NFL je najbolj gledan športni dogodek v ZDA, zato so cene vstopnic in oglaševalskega prostora temu primerne in "letijo" v nebo.
Američani so nori na ameriški nogomet, zato je finale profesionalne lige NFL (National Football League) ali na kratko Super Bowl, čez lužo športni praznik številka 1.
Enostavno rečeno, to je največja in najpomembnejša tekma najbolj priljubljenega ameriškega športa, eden največjih svetovnih televizijskih dogodkov, popkulturni spektakel, pa tudi "podjetje" vredno približno milijardo ameriških zelencev in še bi lahko naštevali.
Super Bowl je tovarna denarja
Letos bosta v finalu nastopili moštvi Kansas City Chiefs in Philadelphia Eagles, prizorišče dogajanja pa bo stadion v Glendalu (Arizona), ki sprejme dobrih 63 tisoč navijačev. Brez dvoma je to premalo za vse, ki bi si radi v živo ogledali ta spektakel. Temu primerne so tudi cene vstopnic, saj so "ponorele".
Karta za tekme lige NFL v povprečju stane dobrih 100 evrov, za finale je potrebno odšteti bogastvo. Povprečna cena vstopnice za Super Bowl LVII je 8400 evrov, kar je, kot so izračunali Američani 11392 odstotna rast glede na uradno ceno. Najcenejša vstopnica za nadaljnjo prodajo na trgu je 3200 evrov pri agenciji StubHub.
Zato bodo milijoni gledalcev pred televizijskimi sprejemniki, kar znajo dobro unovčiti oglaševalci in televizijske postaje. Gledanost je izjemna, zato so tudi cene oglasov astronomske. Superbowl je pravzaprav "tovarna" denarja, saj imajo vsi dobičke: TV postaje, lastniki moštev, nastopajoči zvezdniki, igralci obeh ekip,...
Gre za enega največjih enodnevnih športnih dogodkov na svetu, rekordno povprečno televizijsko občinstvo 114,4 milijona gledalcev je bilo leta 2015, poroča Bleacher Report. Skupna gledanost je od takrat padla, vendar je lanska tekma še vedno zabeležila 99,18 milijona gledalcev v ZDA.
Glede na veliko izpostavljenost Super Bowla ni presenetljivo, da dogodek ustvari milijone dolarjev prihodkov od oglaševanja za NFL. Prihodki od oglaševanja Super Bowla leta 2021 so na primer znašali rekordnih 43 milijonov evrov.
Povprečen 30-sekundni oglasni spot med prenosom Super Bowla leta 2022 je stal približno 6,1 milijona evrov. Letos bo padel nov rekord, oglas je vreden 6,5 milijona evrov (7 milijonov ameriških dolarjev), kar je približno 217 tisoč evrov za sekundo! Povprečna cena, plačana za reklamo med Super Bowlom, je bila lani 4,2 milijona evrov.
Kar se tiče zgodovine Superbowla, bo iz noči iz nedelje na ponedeljek po slovenskem času na sporedu že 57. finale lige NFL. Eden največjih škandalov, o katerem so časniki prelili na tone črnila in je dvignil na noge ameriško in svetovno javnost, se je zgodil leta 2004, ko sta na odru med polčasom nastopila Justin Timberlake in Janet Jackson.
Pevec in igralec Justin Timberlake je med polčasom raztrgal del kostuma pevke Janet Jackson in za manj kot sekundo razgalil eno stran njenih prsi. Dolgo se je ugibalo, ali je bilo to namerno, ali je šlo le za spodrsljaj, pravega odgovora še vedno ni. Nastala je velika medijska norija in na koncu je morala TV postaja CBS plačati 514 tisoč evrov kazni, svet pa se je vrtel naprej.
Nastopajoči zvezdniki ob polčasu tekme niso plačani, večinoma gre za glasbenike svetovnega formata, ki si s tem le še utrdijo sloves in ceno v svetu šovbiznisa. Pred letošnjim finalom se je predvsem v ameriških medijih "vnela" debata, da je Katy Perry zahtevala plačilo za svoj nastop.
Pevka je vse skupaj zanikala, je bila pa v ožjem izboru za letošnji nastop (tako kot tudi skupina Coldplay), a bo na odru priložnost dobila barbadoška pevka, fotomodel in modna oblikovalka Rihanna.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere