6 učinkovitih tehnik za samopomoč pri anksioznosti

14. 1. 2022, 07:20 | Zdravje
6 učinkovitih tehnik za samopomoč pri anksioznosti (foto: profimedia) profimedia

Anksiozne motnje so skupina psihičnih bolezni, zaradi katerih trpi več kot 10 odstotkov ljudi po svetu, zaradi pandemije pa za anksioznostjo ta hip trpi več ljudi kot kadar koli poprej.

Psihični znaki, da imate opravka z anksioznostjo (ali živčno napetostjo) se kažejo kot nervoznost, strah, razdražljivost, motena koncentracija, tesnoba in zaskrbljenost, medtem ko se na telesni ravni anksioznost lahko izrazi tudi kot razbijanje srca, težko dihanje, vrtoglavica, bolečine v trebuhu, glavobol ter slabost.

Anksioznost je pogosto povezana z depresijo, zaradi nje pa so trpela tudi tako znana imena, kot so: Barbra Streisand, Abraham Lincoln, Nikola Tesla in Oprah Winfrey.

6 načinov za samopomoč

1. Gibajte se

To ni kliše, gibanje je odlično za um, dvigne razpoloženje, saj sproža hormone sreče (endorfine), ki imajo pozitiven vpliv na psihično kondicijo.

2. Jejte dobro

Sladkor, kofein in alkohol lahko poslabšajo občutek tesnobe in stresa. Jejte hrano, ki uravnava hormone in dviguje razpoloženje, to je hrana z veliko selena in folne kisline: brazilski oreščki, morska hrana, paradižnik, brokoli, sončnična semena, piščančja jetra, šparglji, špinača, fižol, zelje, cvetača.

3. Pojdite na zrak

Pojdite s prijateljico na sprehod in kavico, podružite se s prijatelji na odbojkarskem igrišču ali igri tenisa ...

4. Spite kakovostno

Električne naprave, kot so televizorji in pametni telefoni, spodbujajo možgane, zaradi česar slabše spite. Izklopite vse, seveda tudi luči, da v spalnici ustvarite primerno vzdušje za najboljši spanec.

5. Zavestna osredotočenost

Zavestno osredotočenost lahko opišemo kot izbiro in učenje nadzora našega žarišča pozornosti. Pomeni, da smo pozorni z namenom, v sedanjem trenutku in brez sodb. Gre za način opažanja in zavedanja lastnih misli, občutkov, videza, zvokov, vonjav – vsega, česar običajno ne ozavestimo. Ker je zavestna osredotočenost tako drugačna od naših običajnih miselnih navad, zahteva veliko vaje, a svojo glavo tako osvobodimo skrbi glede prihodnosti ali preteklosti.

6. Poiščite pomoč

Na spletu najdete veliko pomoči, kot so forumi, osebno svetovanje, delavnice ...

   

Preberite tudi: