4. 4. 2022, 21:27 | Promocijska objava

RE:DESIGN iX: Zaključek natečaja in predstavitev zmagovalne umetniške preobrazbe BMW iX

Žiga Intihar

BMW Slovenija je ob 50 letnici umetniškega udejstvovanja BMW Group ponudil mladim ustvarjalcem 
možnost umetniške interpretacije zunanjosti tehnološko naprednega in trajnostnega vozila BMW iX. 

Skupina BMW se udejstvuje na številnih kulturnih področjih. Z medsebojnim spoštovanjem in 
radovednostjo BMW povezuje ljudi skozi kulturo po vsem svetu - tako fizično kot virtualno. Ob 50-letnici povezovanja BMW Group z umetnostjo na globalni ravni je podjetje BMW Slovenija decembra 2021 razpisalo natečaj za umetnike do 35. leta, da pripravijo umetniško vizijo trajnosti in mobilnosti, ki se bo aplicirala na zunanjost popolnoma električnega vozila BMW iX. Inspiracijo za ustvarjanje so delili tudi člani žirije, med njimi Domagoj Dukec, vodja oblikovanja BMW, ki je izpostavil: »Pri združevanju 
umetnosti in tehnologije gre za dve edinstveni komponenti, ki lahko ustvarita zanimivo in razburljivo 
izkušnjo.«

Umetniško vizijo vozila BMW iX je prijavilo 17 ustvarjalcev. Najboljše kreativne rešitve je iskala 
strokovna žirija, ki so jo sestavljali Domagoj Dukec, vodja oblikovanja BMW, Alenka Gregorič, 
kustosinja za sodobno umetnost, umetniška vodja Cukrarne in Galerije Tobačna, Miran Mohar, 
mednarodno priznani umetnik, član skupine IRWIN in prodekan AVA akademije za vizualno umetnost v Ljubljani, Kristina Rutar, umetnica, docentka na ALUO Unikatno oblikovanje in Maša Gala, vizualna umetnica, akademska slikarka, KD 3kolektiv.

Najboljšo idejo zunanjosti vozila je oddal magistrski študent ALOU v Ljubljani, Urban Klinkon z delom 
Skica. Mladi likovni ustvarjalec je zelo sveže pristopil k snovanju likovnega dela za natečaj. Izvirno in 
avtorsko risbo v primarnih barvah snovnega spektra je s pomočjo osnovnih likovnih prvin povezal v 
vizualno zanimiv in atraktiven končni videz vozila. Osnovno idejo – da vsak korak na poti ustvarjanja 
šteje in doprinese k trajnostnemu razvoju v oblikovanju, je predstavil drzno, mladostniško in sveže ter 
jo odlično povezal z bogato zgodovino razvoja BMW vozil. Umetniško delo, ki je nastalo za natečaj je 
digitalna risba, ki izraža svežino avtorske skice – prvega zapisa roke v ustvarjalnem procesu. 

Najboljšo interpretacijo povezave trajnosti, umetnosti in mobilnosti je izdelal magistrski študent na  Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, Urban Klinkon. Razkritje BMW iX z njegovo vizijo umetniške preobleke je potekalo na zaključnem dogodku v Cukrarni.
Žiga Intihar

Avtor zmagovalne umetniške vizije BMW iX Urban Klinkon je dejal: »Sodelovanje z globalno znamko, 
kot je BMW, je izjemna priložnost, ki sem jo z navdušenjem sprejel. Trajnost razumem kot težnjo po 
ohranjanju večnosti. Narave, življenja in sveta okrog nas. Kjer prav vsak korak, dejanje, tudi poteza v 
umetniškem izražanju šteje. Tako sem se vrnil k osnovam in jim želel povzdigniti pomen. Izhajal sem iz 
treh osnovnih barv – rumene, rdeče in modre – in osnovne umetniške prvine – linije, ki je z vsakim 
nadaljnjim potegom dobivala več smisla ter novega življenja. Tako sem združil visoko tehnološko vozilo, ki omogoča trajnostno mobilnost, ne le njegovemu vozniku, ampak tudi meni kot umetniku, ki je dobil priložnost za izražanje. Svojo umetniško interpretacijo sem poimenoval skica, saj predstavlja začetek izjemne poti in mojo vizijo prepleta med umetnostjo, tehnologijo in trajnostjo. Neizmerno sem vesel, da je bil moj predlog zmagovalen. Prepričan sem, da mi bo zmaga odprla nova vrata na moji umetniški poti in se veselim novih priložnosti.«

BMW Slovenija je ob zmagovalnem predlogu nagradil tudi drugo in tretje uvrščena ustvarjalca. Drugo 
uvrščena je bila ideja magistrice slikarstva, Monike Slemc. Mlada umetnica se je navdihovala v naravi – krajine in trajnosti. Umetniško delo narejeno na temo natečaja je zmanipulirana podoba – digitalna grafika, ki izvira iz realne fotografske podobe pokrajine po kateri potuje vozilo. Podobo je avtorica zmanipulirala v abstraktno podobo, ki asociira in povezuje teme hitrosti, mobilnosti, premikanja, razvoja in trajnosti. Za nadaljnjo spodbudo pri umetniškem ustvarjanju je avtorica prejela nagrado v vrednosti 500 evrov.

Strokovna žirija pa je tretje mesto namenila industrijskemu oblikovalcu Boru Jarhu. Celotna kompozicija izvira iz širšega okvira naravnega okolja in bazira na okolju prijaznih materialih. Združuje ideje krožnega gospodarstva in pomena trajnosti celotne verige vrednosti. Umetniško delo v prvi fazi oblikovalskega pristopa je animacija, ki dobro sledi temam razpisa ter izvirno povezuje umetnost in tehnološki napredek. Tudi tretje uvrščeni ustvarjalec je prejel nagrado v vrednosti 500 evrov.

Nad izvrstno pripravljenimi idejami je bil navdušen tudi vodja oblikovanja BMW, Domagoj Dukec: 
»BMW iX je pravzaprav naša interpretacija koncepta, ki že združuje preplet umetnosti in tehnologije. 
Tako smo mladim ustvarjalcem postavili zahteven izziv, s katerim so se kreativno soočili. Prijavljene 
umetniške interpretacije so bile zares dobro pripravljene in nagrajeni predlogi so se odlično povezali z 
vozilom, ki ima izrazit oblikovalski izraz.«

Na sklepnem dogodku v ljubljanski Cukrarni je bila predstavljena zmagovalna ideja natečaja Re:design. Na okrogli mizi so člani žirije Domagoj Dukec, Miran Mohar, Kristina Rutar, Maša Gala in Alenka 
Gregorič povzeli pomen prepletanja umetnosti, trajnosti in tehnologije ter omogočanja priložnosti mladim ustvarjalcem. Vozilo bo v prihodnjih dneh zapeljalo na slovenske ceste in s svojo pojavnostjo opozarjalo na pomen trajnosti. Vozilo Re:design iX bo v prihodnjih mesecih na voljo za ogled pri pooblaščenih trgovcih BMW.