La. P. | 16. 1. 2024, 13:41

"Ko zaključim delo ob polnoči, ne morem domov z avtobusom": na LPP letijo številni očitki glede pomanjkanja nočnih linij, to odgovarjajo ...

Žiga Živulović jr./BOBO

Avtobusi ponoči ne vozijo kar štiri ure, in to ravno v času, ko je občasno nemogoče priklicati tudi taksi.

Med pandemijo koronavirusa se je zavoljo upoštevanja varnostnih ukrepov tudi znotraj Ljubljanskega potniškega prometa zgodilo precej sprememb: skrajšanje obratovalnega časa, med drugim avtobusi krajše obdobje, v času najrigoroznejših ukrepov, sploh niso obratovali.

Obdobje je zdaj le še grenak spomin, a kljub temu se zdi, da se nekatere reči niso nikoli povsem vrnile v predpandemično stanje.

Tu ciljamo predvsem na poznovečerno oziroma nočno obratovanje linij LPP. Leta 2019, pred pandemijo, ste lahko zadnji avtobus v poznovečernih oziroma že nočnih urah ujeli z Bavarskega dvora dvajset minut čez polnoč. Če ste noč preplesali v kakšnem klubu ali preživeli v baru, pa so se prvi jutranji avtobusi z "Bavarca" odpravili že ob 2.50.

Danes gre zadnji avtobus z Bavarskega dvora opolnoči, prvi pa ne več z te centralne mestne lokacije, temveč s postajališča Zalog ob 3.50, torej kar uro kasneje, je oktobra lani poročal Ljubljanainfo.

Avtobusi torej ponoči ne vozijo kar štiri ure, in to ravno v času, ko je občasno nemogoče priklicati tudi taksi. Situacija, neobičajna za razvito evropsko prestolnico, generira vedno nove pritožbe meščanov, ki ne morejo razumeti, kako lahko mesto praktično nima nočnih linij; nekaj smo jih od bralcev prejeli tudi mi.

"Nočne linije so bile najbolj problematične"

Pri LPP so že večkrat pojasnili, zakaj so se odločili za spremembe v voznih redih in od razlage kljub vztrajnim pritožbam še kar ne odstopajo. "Pretekle analize na nočnih linijah LPP, ki so obratovale ob 00.20 z zadnjim odhodom z Bavarskega dvora in od 3. ure dalje, so pokazale, da so bile najbolj problematične prav nočne vožnje od 3.00 do 4.30," piše v pojasnilu, ki so ga te dni objavili na svojem Facebook profilu.

V tem času naj bi beležili izjemno majhno število potnikov, obenem pa so se najbolj pogosto srečevali s potniki, ki so motili javni red in mir, bili agresivni do voznikov ter so povzročali materialno škodo na avtobusih.

"Zato o podaljšanju nočnih linij zaenkrat ne razmišljamo. Verjamemo, da je trenutno vozni red dobro zasnovan in menimo, da podaljšanje obratovanja ni ključni element pri spodbujanju uporabe javnega potniškega prometa. Bomo pa še naprej spremljali rezultate analiz števila vstopov na posameznih postajališčih in, če bo izvedljivo, vozne rede prilagodili uporabnikom," zaključujejo.

Meščani ogorčeni: dobro zasnovan vozni red – je to šala?

Komentarji pod objavo pokažejo, kako globoko je v resnici nezadovoljstvo meščanov v Ljubljani z javnim prevozom. To, da je občina malodane ukinila nočne linije, ker se niso izplačale, je le ena od težav – v resnici avtobusi že malo po deseti uri zvečer vozijo na 45 minut ali še redkeje, tudi na glavnih linijah, kar je problem že od nekdaj. 

"V vseh evropskih prestolnicah je javni prevoz tudi ponoči, večinoma do 3. ure," so odločni Ljubljančani, ki dodajajo še, da linij, ki ne obratujejo po polnoči in začnejo obratovati okoli četrte ure zjutraj, sploh ne bi smeli imenovati nočne linije.

Ravno tako se jim zdi nedopustno, da je zadnji avtobus v evropski prestolnici opolnoči, ko ogromno zaposlenih v gostinstvu, zabavi in kulturi šele zaključuje delo.

Morda vas zanima tudi:

Posebej se je razpisal eden od meščanov. "Mestna občina Ljubljana, prosim, vozni red se vam zdi dobro zasnovan? Kaj takega lahko zapiše samo nekdo, ki mestnega avtobusa nikoli ne uporablja. To, da Ljubljana nima nočnih linij — v tem je gotovo unikum med evropskimi prestolnicami — je že samo po sebi dovolj žalostno, ampak da večina linij preneha z obratovanjem ob 22h, na eni glavnih linij (6) pa med 22.30 in polnočjo avtobus vozi na 45 min, je pa škandal brez primere! Kaj predlagate nekomu, ki gre npr. v kino ali na pijačo v center — ali naj nato 40 min zmrzuje pri -5 stopinjah? Ali je vaš cilj odvrniti meščane od obiska kulturnih dogodkov in gostinskih lokalov v centru mesta? Potrebe meščanov vas v resnici nič ne zanimajo, kajne, saj bodo itak turisti pustili dovolj denarja v centru mesta. Ne morem verjeti, da si drznete trditi, da je vozni red dobro zasnovan. Dobro je zasnovan samo za zaslužek taksi služb in parkirnih hiš, potreb meščanov pri njegovi zasnovi vsekakor niste upoštevali!"

Drugi je dodal: "Si želite, da se študentje v študentsko naselje z zabav vračajo v avtomobilih? Na kolesih? Ali ni morda za rahlo opite ljudi bolj varen javni prevoz, četudi ni kapitalistično rentabilen? Jaz sem pripravljen za vožnje med 0.00-5.00 plačevati tudi več, če gre za res tako grozno finančno breme. Recimo. Katastrofa."

A vse kaže, da bo občina in Ljubljanski potniški promet resnične potrebe meščanov, kot že velikokrat doslej, še naprej postavljala na stran. In potem pridemo do čudenja, zakaj toliko Ljubljančanov še naprej prisega večinoma na svoje jeklene konjičke ...

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord